دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
فراخوان پنجمین همایش «پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران»

فراخوان پنجمین همایش «پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران» با عنوان پایداری و ناپایداری در جامعه معاصر ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پنجمین همایش دوسالانه «پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران» با توجه به برگزاری در سال پایانی سده چهاردهم هجری شمسی به موضوع پایداری و ناپایداری در جامعه معاصر ایران اختصاص دارد. تحولات معاصر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی چه تأثیری بر وضعیت جامعه ایران داشته است و چه چشم‌اندازی برای آینده جامعه ایران پیش‌بینی می‌شود؟ جامعه ایران طی دوره معاصر چه فراز و فرودهایی را طی کرده و چه کامیابی‌ها و ناکامی‌هایی را تجربه کرده است؟ کوشش‌های نهادی جامعه ایرانی برای دستیابی به کیفیت زندگی اجتماعی بهتر چه نارسایی‌ها و دستاوردهایی داشته است؟ عوامل ناپایدارکننده و ملزومات پایداری جامعه ایران چه بوده است؟ در سال پایانی سده، انجمن جامعه‌شناسی ایران با همکاری سایر انجمن‌های علمی و سازمان‌ها و نهادهای عمومی و مدنی میزبان ارائه یافته‌ها و نتایج پژوهش‌هایی است که طی دو سال اخیر پاسخ‌هایی به چنین پرسش‌های ارائه کرده‌اند.
 
محورهای همایش:
تحولات حیات اجتماعی و فرهنگی
تحولات خانواده
تحولات زندگی شهری و روستایی
تحولات اقتصاد ایران
جنبش‌های اجتماعی
حوزۀ عمومی و نهادهای مدنی
زنان و عدالت جنسیتی
تحولات نهاد حکمرانی
نابرابری‌های اجتماعی، فقر، و طرد اجتماعی
تحولات سیاست‌گذاری اجتماعی (آموزش، سلامت، اشتغال، مسکن، تأمین اجتماعی)
تغییرات محیط زیستی
رسانه‌ها و ارتباطات اجتماعی
فساد
 
بخش ویژه همایش: جامعه ایران و کووید -۱۹
 شیوع کووید -۱۹ در جهان تاکنون پیامدهای گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی داشته است. علاوه بر اثرات جهانی و مشترک چنین پدیده‌های عالم‌گیری بر کل جهان، جوامع مختلف در مواجهه با این بحران‌ها براساس میزان شکنندگی و تاب‌آوری‌شان دچار ناپایداری‌های متفاوتی می‌شوند؛ ساحت‌های مختلف جامعۀ ایران نیز متأثر از شیوع این ویروس، با دشواری‌های جدی مواجه شده، و بسیاری از چالش‌های پنهان در حوزه‌هایی نظیر آموزش، سلامت، اشتغال، فقر، و غیره نیز نمود جدی یافته است و ناپایداری‌هایی را در ساحت‌های مختلف حیات اجتماعی ایجاد کرده که چه‌بسا به تغییراتی پایدار و پردامنه منجر شود. ازاین‌رو، بخش ویژه همایش به پژوهش‌های انجام‌شده درباره تأثیر شیوع کووید -۱۹ بر جامعه ایران اختصاص یافته است.
 
آخرین مهلت ارسال چکیده: ۳۰ آبان ۹۹
اعلام نتیجه داوری: ۱۵ آذر ۹۹
مهلت ارسال اصل مقاله‌های پذیرفته‌شده: ۱۵ دی ۹۹
زمان برگزاری همایش: نیمه اول بهمن‌ماه
 
چکیده مقاله‌ها در قالب ۱۰۰۰-۸۰۰ کلمه با قلم bzar-۱۳ و با فاصله ۱.۱۵ بین سطرها تنظیم شود. چکیده شامل بیان مسأله، روش پژوهش، یافته‌ها، و نتایج اصلی است. در پایان چکیده ۵ تا ۷ واژه کلیدی قید شود.
 
دبیرخانه همایش: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، طبقه اول، دفتر انجمن جامعه‌شناسی ایران
 
پست الکترونیک برای ارسال چکیده و اصل مقاله‌ها: ۵th.research.congress@gmail.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها