دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
چهره‌گشایی از «ملیجک در نصف جهان»

یکی از ویژه‌برنامه‌های «هفته نکوداشت اصفهان» رونمایی از 150 محصول فرهنگی ازجمله کتاب در موزه هنرهای معاصر اصفهان بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، به بهانه هفته نکوداشت اصفهان، 150 محصول که در 21 عنوان در قالب کتاب، لوح فشرده، تابلو، برنوشته و پوسترهای آموزشی تولید شده است، رونمایی شد.

از جمله این محصولات، کتاب‌هایی در حوزه گردشگری و مدیریت شهری بود. رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان در این رابطه گفت: این تولیدات شامل چهار کتاب با عناوین «ملیجک در نصف جهان»، «اصفهان به زبان فرانسه»، «گردشگری در دسترس» و «مسیرهای گردشگری بازار تاریخی اصفهان» و همچنین رونمایی از نقشه «گردشگری بازار اصفهان» است.

علیرضا مساح درباره این تولیدات افزود: کتاب «ملیجک در نصف جهان» مخصوص کودکان است که تصویرسازی شده و کتابی کامل بوده اما اگر مخاطب نرم‌افزار واقعیت افزوده آن را نیز نصب کند، تصاویر کتاب به‌صورت پاپ باز شده و داستان روایت می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب اصفهان به زبان فرانسه شامل اسکیت‌های خطی جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان به همراه تصاویر آن‌ها است که با استفاده از نرم‌افزار واقعیت افزوده این تصاویر به‌صورت 360 درجه و رنگی درمی‌آید و اگر کاربر به اینترنت نیز متصل شود فیلم کوتاهی از این جاذبه‌های تاریخی به نمایش درمی‌آید.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گردشگری در دسترس را یک عنوان تخصصی گردشگری دانست و ادامه داد: گردشگری در دسترس به این معنا است که امکانات گردشگری برای تمام افراد ازجمله معلولان فراهم شود و موانع حرکتی آن‌ها در شهر برداشته شود.

به گفته وی، «علی عباسی» نویسنده کتاب «گردشگری در دسترس» خود فردی توان‌خواه است و از ویلچر استفاده می‌کند و تجربیات شهرهای خواهرخوانده اصفهان در این زمینه را در کتاب خود آورده است. چراکه شهر اصفهان تمایل دارد در شبکه شهرهای یونسکو به‌عنوان شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند ثبت شود این کتاب می‌تواند به نقشه راهی برای مدیران اصفهان تبدیل شود.

مساح گفت: در این کتاب مسیرهای گردشگری بازار تاریخی اصفهان نیز بازار اصفهان به همراه جاذبه‌های آن به‌طور کامل و به‌صورت دانشگاهی شرح داده‌ شده است و اینکه برای بازدید از هر بخش بازار تاریخی اصفهان چه زمانی باید صرف کنیم و مسیر هر بازدید نیز پیشنهاد داده‌ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها