یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
حوزه علمیه بوشهر ۴۵۲ جلد کتاب هدیه گرفت

۴۵۲ جلد کتاب از‌طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به حوزه علمیه این استان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با مدیر حوزه علمیه بوشهر گفت: کتاب سرچشمه معرفت، کمال و بینش و یکی از ابزارهای رسیدن انسان به کمال است و هرکسی که راه پیشرفتی را طی کرده، مانوس با کتاب بوده و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

فاطمه کرمپور در ادامه بر همکاری و تعامل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی بوشهر با حوزه علمیه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: حوزه علمیه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فرهنگ‌سازی بحث کتاب و کتابخوانی می‌توانند با تبادل اطلاعات و در اختیار قرار نهادن نیروهای متخصص و کارشناس در این زمینه به هم، در خدمت مردم بوده که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این راستا با اهدای 452 جلد کتاب در زمینه حوزوی و موضوعات مختلف در این زمینه پیش‌قدم شده است.

وی افزود: اتفاق خوبی که امسال در استان با مشارکت ستاد مساجد استان (فهما) رقم خورده، «شنبه‌های کتاب» مساجد است که در هر شنبه امام جمعه آن مسجد کتابی را به مردم معرفی کرده و به نقد و برسی موضوع آن کتاب می‌پردازند تا جوانان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: این طرح در اولین شنبه با حضور در مسجد خاتم‌الانبیاء استارت خورده که ما در استان ۱۰۰۰ مسجد و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری داریم که قرار است این اتفاق در تمام مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری رخ دهد.
 
کرمپور ادامه داد: در استان بوشهر ۲۵۰۰ باشگاه کتاب و کتابخوانی در حال فعالیت بوده که اعضای آن را اکثرا دانش‌آموزان تشکیل داده و هفته کتاب فرصت خوبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است که این باشگاه‌ها می‌توانند فعالیت خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مروجان کتاب و کتابخوانی و دبیرخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به‌عنوان مروجان و دبیرخانه برتر حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح کشور انتخاب شده که این نشان از اهمیت و ارزش استان بوشهر به مساله کتاب و کتابخوانی برای همکاران این اداره بوده که در سطح کشور مطرح است.

کرمپور گفت: با توجه به استفاده بیش از پیش مردم از فضای مجازی خصوصا در شرایط حال حاضر در کشور و شیوع ویروس کرونا و اجرای اکثر برنامه‌ها در بستر فضای مجازی، با گسترش کتاب دیجیتال و ارائه مطالب ارزشمند و کاربردی در این فضا، می‌توان سرانه مطالعه را با توجه به عصر ارتباطات و استفاده بیشتر مردم از فضای مجازی، بر این خصوص تمرکز ویژه‌ای کرده و به‌صورت فایل‌های صوتی، پادکست و دیجیتال این مطالب را در اختیار مردم قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان با ابراز امیدواری از پیشرفت بحث کتاب و کتابخوانی در کشور تصریح کرد: امیدواریم مسئله کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل به یک فرهنگ عمومی گشته و به‌عنوان یکی از دغدغه‌های روزانه مردم قرار گیرد که این فرهنگ‌سازی در ابتدا باید در سطح خانواده شکل گرفته و بعد از آن به عهده آموزش و پروش استان و تمام ارگان‌های دولتی بوده که با  فعالیت در این زمینه باعث بالا رفتن سرانه مطالعه در سطح کشور باشند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این نشست گفت: علم‌آموزی و عالم‌پروری در حوزه علمیه از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف بوده که در کنار وظیفه تربیتی و تهذیبی جامعه نشانگر اهمیت حوزه علمیه به موضوع علم و علم‌آموزی است.

رضا خدری افزود: با توجه به این موضوع که قیمت کتاب‌ها رو به افزایش بوده و بعضی مردم توان خرید آن را ندارند، باید تدبیری اندیشیده شده تا مردم بتوانند کتاب را در سبد خرید خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پایان با تشکر و قدردانی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست و اهدای کتاب به این حوزه یادآور شد: امیدواریم این نشست شروع خوبی برای تعامل و نشست‌های دوباره در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح استان این دو دستگاه در سطح استان بوده و حوزه علمیه استان بوشهر آمادگی کامل خود با تمام قوا و توان را در راستای همکاری‌های لازم در زمینه‌های مختلف خصوصا حوزه کتاب و کتابخوانی در استان بوشهر اعلام می‌دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها