یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
آغاز داوری پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده

پویش کتاب‌خوانی «نامه به نویسنده» که هم‌زمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ شروع به کارکرده بود، پس از پایان مهلت شرکت در این برنامه داوری اولیه آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از شبکه ترویج کتابخوانی در ایران، در این پویش که بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شد ۲۵۲۱ نامه از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه این برنامه ارسال شد.
 
استان تهران  با ۵۱۶ نامه، مازندران ۲۰۳، خوزستان ۱۹۷، یزد ۱۹۳، کرمان و جنوب کرمان با ۱۸۵، بوشهر ۱۳۷ و همدان با ۱۲۵ نامه بیشترین شرکت‌کنندگان را در این پویش دارا بودند.
 
هیئت‌داوران این پویش پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از میان آثار ارسالی، ٢٠٠ اثر را که حاوی شاخص‌هایی همچون خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانِ، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب  باشد  را در سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب و برای داوری نهایی معرفی خواهند کرد.
 
در این پویش از کودکان و نوجوانان خواسته شده بود به نویسندگانی که کتاب‌هایی آن‌ها را خوانده‌اند نامه بنویسند. همه نامه‌ها پس از دسته‌بندی برای نویسندگان، مترجمان، تصویرگران، یا سایر پدیدآورندگان کتاب مورد خطاب نامه ارسال می‌شود و به‌تدریج در پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ترویج کتاب‌خوانی معرفی می‌شوند. در پایان پویش، به تعدادی از برگزیدگانی که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.
 
 با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها و درخواست ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و نیز استمرار شرایط و فرصت بیشتر دانش آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها این پویش تا روز یک‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹تمدید شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها