جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
هفته کتاب عاملی برای ایجاد عادت خواندن

سیدکاظم حافظیان رضوی با اشاره به این که برگزاری رویدادهایی مانند هفته کتاب عادت به خواندن مورد توجه و معرفی قرار می‌گیرد عنوان کرد: هفته کتاب بهانه‌ای است برای تبلیغ خواندن در جامعه‌ای که چندان از مطالعه استقبال نمی‌شود، از این منظر این اقدام بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ سیدکاظم حافظیان رضوی مدیرکل مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی و سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان اینکه، خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نسل جوان متوجه ارزشِ دانستن شده اند گفت: حال که دانستن به عنوان امری ارزشمند شناخته شده باید افراد را به استفاده از ابزار درست پیرامون آن سوق دهیم. یکی از بهترین ابزارها دانستن کتاب است؛ ابزار یادگیری، سرگرمی، خیال پردازی و پرورش ذهن را هم می‌توان نام برد. 
 
وی در ادامه بیان کرد: وقتی صحبت از کتاب می کنیم، همه بخش های علم، ادبیات، شعر، هنر و... را در بر می گیرد. همه اینها جامعه را از جهالت می رهاند و به گسترش علم و دانش در کشور کمک می کند. نسل دانشگاهی و جوان ما به یمن وجود امکانات مجازی که برای همه جهان فراهم شده توانسته با زیر بناهای آگاهی آشنا شود. حال با برگزاری رویدادهایی مانند هفته کتاب عادت به خواندن مورد توجه و معرفی قرار می گیرد.
 
این نویسنده با بیان اینکه خانواده ها بدانند کتاب ابزار مهمی است، عنوان کرد: در مدارس کشور هم این محصول فرهنگی باید به عنوان یک واقعیت مورد توجه قرار گیرد. وقتی صحبت از کتاب می شود، به طور طبیعی در ادامه بحث کتابخانه به میان می آید، با راه اندازی و تجهیز کتابخانه ها، معضل عدم دسترسی به این محصول فرهنگی به دلیل گرانی تا حد زیادی رفع می شود؛ اینها مواردی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.  
 
سیدکاظم حافظیان رضوی در پایان گفت: برگزاری رویدادهایی چون هفته کتاب، نمایشگاه کتاب و... بهانه ای است برای تبلیغ مطالعه، مطرح کردن چالش ها برای رسیدن به وضع مطلوب و اندیشیدن پیرامون آن تا در آینده ای نزدیک شاهد رسیدن به وضعیت متعادل در این حوزه باشیم.  
 
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» ادامه دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها