پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کاهش زمان ارسال کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مشارکت پست

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گو با خبر بیست شبکه چهارسیما بر همراهی و مشارکت شرکت ملی پست ایران در نمایشگاه مجازی کتاب تهران تاکید کرد و گفت: شرکت ملی پست ایران باید به ما کمک کنند تا کتاب ها در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مردم برسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و هشتیمن دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ ایوب دهقانکار دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گو با خبر بیست شبکه چهار سیما با اشاره به میزان استقبال از طرح پاییزه کتاب ۹۹ در مقایسه با طرح مشابه سال گذشته گفت: در بازه زمانی  ۱۳روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در سال ۹۸ حدود یک صد میلیارد ریال تراکنش کتابفروشی های عضو طرح ثبت شده است و در این مدت حدود ۳۲۱ هزار نسخه کتاب به فروش رسید. اما طرح پاییزه کتاب امسال که مصادف با  بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است،  با گذشت  پنج روز از اجرای طرح ۱۳۰ میلیارد ریال کتاب به فروش رسیده است و در این مدت بالغ بر ۳۰۰هزار نسخه  کتاب از سوی مردم خریداری شده است. این آمار نشان می دهد  کتاب هنوز در این شرایط در سبد خانوار ایرانی جای دارد و مردم  از این طرح ها استقبال می کنند و یار مهربان مهمان سفره های مردم است.
 
وی با اشاره میزان یارانه مصرفی از سوی کتابفروشی ها در طرح پاییزه کتاب۹۹ گفت: اعتبار در نظر گرفته شده از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای طرح امسال ۴۰میلیارد ریال بوده که تاکنون حدود ۸۰درصد آن به پایان رسیده است و در دو روز پایانی طرح که پنج شنبه و جمعه خواهد بود مطمئنا با استقبال مردم تمام یارانه تخصیص داده خواهد شد. تاکنون هم به صورت موردی یارانه کتابفروشی ها را افزایش داده ایم. اتمام یارانه کتابفروشان به معنای این است که مردم از طرح استقبال کردند و کتاب خریدند. در عین حال که حدود ۳۰درصد از یارانه باقی مانده به صورت موردی افزایش یارانه کتابفروشی ها را خواهیم داشت.
 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به چگونگی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسه ها و نشست هایی زیادی را با نمایندگان جامعه نشر درخصوص برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار کردیم. امیدواریم با تلاش هایی که از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری این نمایشگاه و صنف نشر که با ما همراهی و تعامل حداکثری دارند بتوانیم شاهد برگزار موفقیت آمیز این نمایشگاه باشیم. ما هم مانند سایر صنوف مترصد شرایط موجود در کشورهستیم اما امیدواریم مشکل غیرمترقبه ای پیش نیاید و طبق زمان بندی که از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده بتوانیم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در آذرماه سال جاری برگزار کنیم.  
 
دهقانکار درباره  وضعیت زیرساخت های نمایشگاه مجازی کتاب تهران توضیح داد و گفت: زیرساخت تقریبا آماده است و بالای ۹۵درصد در طراحی زیرساخت ها پیشرفت داشتیم. اما با توجه به اینکه یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی کتاب تهران الحاق بخش فروشگاهی است و مصمم هستیم فرآیند خرید کتاب از سوی مردم به خوبی طی شود و کتاب ها با سهولت به دست مردم برسد. در حال رایزنی با دستگاه های هستیم که در این حوزه مشارکت خود را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب  و ادبیات ایران به حداکثر برسانند. مشارکت این دستگاه ها اجتناب ناپذیراست و مشخصا شرکت ملی پست ایران را داریم که حتما باید به ما کمک کنند تا با استفاده از فرآیند خرید کتاب که در بستر نمایشگاه مجازی کتاب طراحی شده مرسوله های پستی در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مردم برسد.
 
بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها