سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
پیام دبیر هفته کتاب به «بیست‌وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی»

ایوب دهقانکار، دبیر بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی از برگزارکنندگان و برگزیدگان «بیست و هفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی» قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، متن پیام دکتر ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب به«بیست‌وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی» به شرح زیر است:

«تعلیم، تعلم، آموزش و فراگیری دانش در ایران از پیشینه طولانی برخوردار است. به‌گونه‌‌ای که در نتیجه آن در بسیاری از شاخه‌‌های علوم نظری و عملی، هنوز آوازه نام‌آوران فرهنگ و اندیشه و دانش این مرز و بوم در محافل علمی و فرهنگی جهان می‌‌درخشد. توجه به سبک زندگی، دانش‌بومی و مزیت‌‌سازی از جمله نوآوری‌‌هایی است که همواره در محافل علمی دانشگاهی شاهد بروز و ظهور آن هستیم و دانشگاه‌ها همواره در تلاش‌‌اند بیش از گذشته حضور خود را در جهان دانش توسعه دهند.
 
از جمله این بروز و ظهور علمی در عرصه دانشگاه‌‌ها، تولید محتوای علمی مبتنی بر کتاب است که این موضوع، زمینه‌ای را فراهم نموده‌است تا افزون بر تمدن‌سازی شاهد ارتقاء جایگاه علمی کشور و حضور دانشگاهیان در چرخه تولید کتاب و اقتصاد نشر باشیم.
 
مایه بسی مسرت و خوشحالی است که کتاب سال دانشجویی که اکنون بیست‌وهفتمین دوره خود را برگزار می‎کند، جزء اثربخش‌ترین فعالیت‌‌های علمی و دانشگاهی است که هم جامعه علمی و هم سایر بخش‌‌های فرهنگی و علمی کشور از نتایج آن بهره‌‌مند هستند. بر خود فرض می‌دانم که به تک تک برگزیدگان این دوره که به تاسی از حدیث شریف «قیِّدوا العِلْمَ بِالکِتابَهِ» به غنای علمی و فرهنگی کشور افزودند، درود بفرستم و مراتب کمال قدردانی و سپاسگزاری خود را از برگزارکنندگان این رویداد بزرگ علمی و فرهنگی ابلاغ نمایم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها