سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
انتخابی: کتاب خواندن شبانه‌روزی توفیق اجباری من است

حشمت‌الله انتخابی ناشر و ویراستار اصفهانی و فعال محیط زیست، فهرستی از کتاب‌های پیشنهادی خود را برای مطالعه در هفته کتاب معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، حشمت‌الله انتخابی ناشر و ویراستار اصفهانی و فعال محیط زیست می‌گوید: تقریبا 55 سال است کتاب می‌خوانم. 30 سال که با اشتغال به کار ویراستاری، خواندن شبانه‌روزی شده توفیق اجباری و سروکار با کتاب، تبدیل شده است به بخش مهمی از زندگی‌ام.

این پژوهشگر در ادامه فهرستی از کتاب‌های پیشنهادی خود را برای مطالعه به علاقه‌مندان در هفته کتاب معرفی کرد؛ لیستی که می‌گوید با کمک پنجاه نفر از دوستان کتابخوانش برای مخاطبان عام تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش، شازده کوچولو (آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه ابوالحسن نجفی)، «گزیده  شاهنامه فردوسی (انتخاب و گزیده مصطفی جیهونی)، جان شیفته (رومن رولان ترجمه م به آذین)، انسان خردمند (یووال نوح هراری)، مردمان روی زمین (پیتر اسپیر ترجمه منیژه مغیثی)، کلیدر (محمود دولت آبادی)، صد سال تنهایی (گابریل گارسیا مارکز ترجمه بهمن فرزانه)، بار هستی (میلان کوندرا ترجمه پرویز همایون‌پور9، تفسیرهای زندگی (ویل دورانت و آریل دورانت ترجمه ابراهیم مشعری) و کتاب مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز (نجف دریابندری) پیشنهادهای من حشمت‌الله انتخابی برای مطالعه در هفته کتاب است.

حشمت الله انتخابی نویسنده و یکی از مدیران نشر نقش مانا و از فعالان حوزه محیط‌ زیست در اصفهان است که پس از 12 سال کار تحقیقاتی کتاب «پا به پای زاینده‌رود» را نوشت و در فروردین 97 آن را منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها