شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸
«طرح خانواده برای مقابله با حوادث غیر مترقبه» در مرحله نهایی بهترین کتاب سال 2008

کتاب « فهرست؛ طرح خانواده برای مقابله با حوادث غیر مترقبه » در مرحله نهایی بهترین کتاب سال 2008 آمریکا ،به بخش خانواده و والدین راه پیدا کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) ،به نقل از press release، این کتاب 78 صفحه‌ای توسط «نانسی اورتون» نوشته شده و حاوی طرح راهنمای گام به گام برای رویارویی با حوادث غیر مترقبه‌ای مانند زلزله، طوفان، سیل و ... برای خانواده‌هاست.

این کتاب همچنين دربر گيرنده همه وظایف و تدارکات لازم به منظور آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه شامل آتش‌سوزی ، ایمنی در مقابل زلزله، نحوه حفاظت از اسناد مهم مانند اسناد تشخیص هویت فردی و ... است.

«نانسی اورتون» در کتاب خود نگاهي صریح و ساده به مشکلات عملی در طول حوادث غیر مترقبه مي‌اندازد و بر نوعی رهیافت مثبت تاکید دارد. هر بخش از اين کتاب حاوی یک فهرست خرید ضمیمه است که می‌توان آن را از کتاب جدا کرد و به بازار برد.

در بخش طرح تخلیه در مواقع اضطراری مطرح شده، تصمیم درباره کارهایی که در مواقع اضطراری انجام می‌شودرا باید قبل از وقوع آنها اتخاذ کرد .این کتاب نیازهای اساسی را دسته بندی کرده است.

موضوع دیگردر کتاب حاضر،طرح ایجاد پناهگاه در خانه است که درآن فهرستی از نیازهای اولیه در شرایط بی‌آبی، بی‌برقی و قطع گاز ارائه شده.این طرح فهرستی از تدارکات متنوع برای وضعیت‌های مختلف جهت پختن، گرم و روشن نگه د‌اشتن یک اتاق را ارائه می‌کند.

این کتاب اساسا یک پروژه برای ایمن ساختن خانواده در مقابل وضعیت‌های غیر مترقبه است و ایجاد خوداعتمادی بین کودکان و بزرگسالان و همچنین دستیابی آنان به شناخت، مهارت و انجام وظایف لازم برای رویارویی با این حوادث را دنبال می کند. فهم دلایل نهفته در پشت هر یک از وظایف، نوعی حس کنترل و تسلط بر حوادث را پدید می آورد و انجام این وظایف نیز امنیت‌آفرین است.

 جایزه ملی بهترین کتاب سال 2008 توسط USA Book News ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها