چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
فراخوان ملی «لشگر فرشتگان» منتشر شد

فراخوان ملی لشگر فرشتگان با جمع‌آوری خاطرات روزهای کرونایی زنان سرزمینمان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با برگزاری فراخوان ملی لشگر فرشتگان و جمع‌آوری خاطرات روزهای کرونایی زنان سرزمینمان و پس از دو مرحله تمدید به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، بیش از 150 خاطره از ایثار و ازخودگذشتگی زنان شهرهای مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد.

این خاطرات که بخش زیادی از آن‌ها در قالب صوتی ارسال گردیده است، در پنج محور ذیل است: خاطرات خواندنی و تأمل‌برانگیز زنان جوان تطهیرکننده اموات کرونایی، خاطرات شگفت‌انگیز زنان کادر درمان و اورژانس، خاطرات ازخودگذشتگی‌های زنان جهادگر در تولید و توزیع ملزومات و مواد ضدعفونی‌کننده، خاطرات زنان صبور خانه‌دار در حفظ نشاط و آرامش خانوادگی و خاطرات دلواپسی‌های مادران جهادگران کادر درمان و اورژانس.
گروه کارشناسی، خاطرات ارسالی را در مرحله اولیه بازبینی کردند و 121 خاطره برگزیده شد و به مرحله بعد راه یافتند.

با نظر به اینکه هدف اصلی این فراخوان ثبت این جهاد عظیم و معرفی کامل و بی‌نقص خاطرات جهادگرانی است که جنس دلشان و راه و رسمشان یادآور رزمندگان دوران دفاع مقدس است که با ایثار و رشادت‌ برای دفاع از مردم و اسلام ایستادگی کردند و به احترام مخاطبانی که بعدها خواننده این خاطرات خواهند بود، مقرر شد همه خاطرات منتخب، در کارگاهی هفت‌روزه بازآفرینی شده و مراحل تحقیق و پژوهش آنها طی مصاحبه‌های تلفنی با صاحبان آثار تکمیل شوند. نزدیک شدن به حس و حال جهادگران این عرصه و بررسی بیشتر اقتضائات زمانی و مکانی مربوط به خاطرات، از جمله اهداف این کارگاه هفت‌روزه است.

قطعاً این امر در جهت انتقال درست و کامل وقایع و شگفتی‌های این دوران و همچنین ازخودگذشتگی‌ها و رشادت‌های جهادگران در فرهنگ‌سازی آینده کشور نقش بسزایی خواهد داشت؛ به‌ویژه اگر به‌درستی درک و فهم شود.

ذکر این نکته لازم است که از این خاطرات برگزیده که به 680 صفحه می‌رسند، پس از مرحله بازآفرینی، گزینش مجددی صورت خواهد گرفت و بهترین‌ و ناب‌ترین روایت‌ها جهت درج در کتاب و انتشار انتخاب خواهند شد. همچنین گفتنی است شهلا پناهی، یکی از نویسندگان موفق حوزه خاطره‌نگاری کشور و فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات، برای تکمیل مراحل تحقیق و نویسندگی کتاب فراخوان انتخاب شده‌اند.

با توجه به تغییر زمان‌بندی فراخوان،‌ اطلاعات بیشتر و نیز زمان داوری آثار و اسامی داوران به‌زودی اعلام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها