پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
«شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» خواندنی شد

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» به قلم حجت‌الاسلام علی شیرازی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر و روانه بازار شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، گفتن و شنیدن از شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت برای خیلی‌ها به یک موضوع مهم تبدیل شده‌است. برای همین کتاب‌ها در این زمان یک منبع خوب و قابل اطمینان هستند. کتاب «شاخص های مکتب شهید سلیمانی» که به تازگی منتشر شده است از آن کتاب ها است که می تواند اطلاعات خوب و مستندی را به مخاطب ارائه بدهد.

حجت‌السلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه از زمان جنگ، همرزم و دوست نزدیک و صمیمی حاج قاسم بود. نوشتن و روایت این کتاب را انجام داده‌است و سعی کرده بر مبنای سخنان شهید و خاطراتش، یک کتاب جامع و خلاصه و مستند از خصوصیات مکتب و تفکرات شهید سلیمانی بنویسد.
نویسنده سعی کرده‌است با موضوع‌بندی دقیق، هر موضوعی را که در صحبت‌ها و یا خاطره‌های حاج قاسم می‌آید ذیل گفتمان‌های امام و رهبری قرار دهد و این باعث شده‌است تا کتاب زا لحاظ مرجعیت کتاب خوبی باشد.
در بخشی از این کتاب آمده‌است:

«برای تبیین مکتب شهید حاج‌ قاسم سلیمانی باید اول مکتب اسلام را بشناسیم. پس از آن، سراغ تشریح مکتب پیامبر(ص) و اولیای الهی برویم و مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) را دقیق و عمیق بشناسیم. آن زمان است که مکتب امام خمینی نمود پیدا می‌کند. با شناخت مکتب خمینی کبیر، شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی نیز شناخته شده‌است.

تبیین همه‌ی آنچه نگاشتیم، از حوصله‌ی این نوشتار خارج است. ما در این کتاب کوشیده¬ایم پس از اشاره‌ای کلی به مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و به مکتب امام حسین(ع)، شاخص‌های مکتب امام خمینی را بیان کنیم و ضمن تبیین هر شاخص از مکتب امام بزرگوارمان، شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی را با مکتب امام خمینی(ره) تطبیق دهیم.

شایان ذکر اینکه شاخص‌هایی که نوشتهایم و میخوانید، فقط شماری از شاخص‌های مکتب سلیمانی و اهم آنهاست؛ زیرا تبیین همه‌ شاخص‌ها شدنی نیست و از حوصله‌ خواننده هم خارج است. در تبیین شاخص‌ها، از سخنان سردار شهید سلیمانی بهره برده و البته نگاه دیگران را به نگاه شهید ضمیمه کرده¬ایم تا کتابی خواندنی‌تر در دست مخاطبان باز شده باشد.

به یقین این نوشتار، آغازی برای مجموعه کتابهایی در بیان عظمت و شأن شهید سرافراز و بزرگ جبهه‌ مقاومت است.

امید است با نقد زیبای شما خوانندگان عزیز، کتاب شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی، به دوران بلوغ خود پا گذارد و بتواند این مکتب را زیباتر نمایش دهد تا آن شهید گران¬قدر، پررنگ‌تر از امروز، سرمشق نسل جوان جهان کنونی و آینده قرار گیرد.»

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» از سوی انتشارات «خط مقدم» با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 20 هزار تومان منتشر شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها