یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
همایش ادبی «میلاد مهر و ماه» در شیراز برگزار می‌شود

مدیر اجرایی دبیرخانه دائمی فعالیت‌های هنری طلاب استان فارس از برگزاری همایش بزرگ ادبی محفل شعر میلاد مهر و ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، وحید فرجی، افزود: این مراسم همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تقارن هفته وحدت و روز مبارزه با استکبار جهانی در روز دوشنبه ۱۲ آبان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این دبیرخانه محصول نگاه فرهنگی موجود در فضای مدیریت حوزه علمیه و نهادهای ذیربط است و برگزاری این شب شعر یکی از رویدادهای مهم اجرایی آن تلقی می‌شود.

فرجی افزود: شیراز سرزمین شعر و ادب متعهد و شعورمند است و از گذشته تا امروز طلاب از عنصر ادب و هنر برای تبلیغ دین بهره برده‌اند البته شاعران طلبه از بدنه ادبی استان جدا نیستند و این محفل نیز با حضور شاعران حوزوی و خارج از حوزه تدارک دیده شده و خوشبختانه نگاه دقیق مدیریت حوزه علمیه استان نیز با این واقعیت همسوست.

مدیر اجرایی دبیرخانه دائمی فعالیت‌های هنری طلاب فارس ادامه داد: این رویداد را مدیریت حوزه علمیه استان و این دبیرخانه با یاری و همراهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز و بسیج روحانیون و طلاب و تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) سامان داده‌اند.

فرجی گفت: دبیرخانه دائمی فعالیت‌های هنری طلاب فارس مجموعه‌ای است که با هدف ساماندهی حمایت و آموزش و توسعه حرکت‌های هنری طلاب به وجود آمده و حق هم همین است که در سومین حرم اهل بیت و شهر شعر و هنر که به نوعی مرکز ادب و هنر ایران زمین است طلاب و روحانیون از این امکان برای تبلیغ دین بهره ببرند.

وی بیان کرد: در این محفل شاعرانی توانمند از مجموعه شاعران استان اعم از شاعران توانمند حوزوی و غیر حوزوی شعرخوانی‌خواهند داشت.

یادآور می‌شود: علاقمندان می‌توانند این برنامه را که با توجه به شیوع همه گیری کرونا به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود روز دوشنبه 12 آبان ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه از طریق صفحات مجازی به نشانی emamatjomeh.ir/live و آپارات www.aparat.com/howzehfars/live و www.aparat.com/artfars.ir/live و اینستاگرام @astaneh.hoseini، @howzehfars و @artfars.ir  و @farhangi.shiraz دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها