شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
امکانات و مزایای کتابخوان الکترونیک/ وقتی زیر باران هم می‌شود کتاب خواند

دستگاه‌های کتابخوان به نوعی مهارت‌های مورد نیاز به افراد برای دسترسی به کتاب و مطالعه آن را ساده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، هیچ شکی وجود ندارد که برای زندگی و زنده ماندن در این عصر پیشرفته نیاز به مهارت‌های چندگانه در حوزه تکنولوژی وجود دارد که نویسنده این مقاله اعتقاد دارد دارندگان کتاب‌خوان‌های الکترونیک یا همان ایبوک‌ها امکانی فراهم می‌کنند که این مهم برای افراد امکان‌پذیر شود. به عبارتی برای جست‌وجوی مطالب و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای تحقیق و بررسی امور روزانه نیاز به مهارت‌های مجازی دارید که کتاب‌خوان‌های الکترونیک این زمینه را پیش می‌آورند.
 
نویسنده این مقاله با ذکر بعضی از مزایای داشتن کتابخوان الکترونیک به نوعی خواسته است بگوید این دستگاه‌ها مهارت‌های مورد نیاز به افراد برای دسترسی به کتاب و مطالعه آن را ساده کرده‌اند که در زیر بعضی از آنها را از نظر می‌گذرانیم:
 
گاهی اوقات برای اکثر افراد پیش آمده است که برای کسب اطلاع درباره چیزی یا مطلبی نیاز به راهنما یا کاتالوگ‌ پیدا می‌کنند ولی در کتابخوان‌ها لینک‌های برای افراد در دسترس قرار داده شده است که تمام جزئیات مربوط به وسایل یا امکانات در آن وجود دارد. به عبارتی دارندگان کتابخوان‌های الکترونیک عادت کرده‌اند که پیچیده‌ترین جزئیات را به سادگی به دست بیاورند.
 
از امکانات دیگر کتابخوان‌های الکترونیک امکان دانلود و پرینت تمام کتاب‌ها یا مطالب موجود در کتابخانه‌های مجازی است که همه آنها با پرداخت هزینه‌های اندک در دسترس افراد قرار داده می‌شود. دارندگان کتابخوان‌های الکترونیک این روزها نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای مطالعه کتاب یا دسترسی به مقالات را ندارند. آنها به راحتی مطالب را پرینت گرفته و از آن استفاده می‌کنند.
 
مشهورترین مزیت کتابخوان‌های الکترونیک که شرکت‌های سازنده آن بسیار روی آن مانور می‌دهند، حمل آسان و همه‌گیر بودن آن است. با داشتن یک کتابخوان الکترونیک، افراد کتابخانه‌های عظیمی را جابجا می‌کنند و در هر لحظه و هر مکان دسترسی به این کتابخانه با راحتی لمس انگشت روی صفحه مانیتور آنهاست.
 
اخیرا مزیت تازه‌ای به کتابخوان‌های الکترونیک و البته به تبلیغات شرکت‌های سازنده آنها اضافه شده است که ایمنی آنها در مقابل آب است. داشتن کتاب در فضای باز و به خصوص در موقع باران معقول نیست ولی با کتابخوان‌های جدید خیلی‌ها دیگر نگران خیس شدن کتاب‌های ارزشمند خود نیستند. البته خرید کتاب نیز یکی از چالش‌های اصلی بعضی‌ها محسوب می‌شود که با این دستگاه‌ها به راحتی حل شده است. کتابفروشی‌های آنلاین تمام کتاب‌های کتاب‌های چاپی و الکترونیک را از طریق این کتابخوان‌ها عرضه می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها