جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
مجمع ناشران انقلاب اسلامی اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم‌(ص) را محکوم کرد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه، اهانت اخیر امانوئل مکرون به ساحت نورانی حضرت محمد(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه، اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت نورانی پیامبر اکرم‌(ص) را محکوم کرد.
 
متن این‌بیانیه به شرح زیر است:
«یَا حَسْرَةً عَلَی الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ أَلَمْ یَرَوْا کَمْ أَهْلَکْنَا قَبْلَهُمْ مِنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَیْهِمْ لَا یَرْجِعُونَ» سوره یس، آیات ۳۰ و ۳۱
 
از نخستین روزی که پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رسالت خود را آغاز کرد و انسان‌ها را دعوت کرد تا از قیدوبند بندگی ستمکاران ظلم آزاد باشند، همواره گروهی از ستمگران درصدد جلوگیری از ترویج معارف و اندیشه این بزرگ‌مرد تاریخ بشریت و بهترین مخلوق و فرستاده خداوند بودند و برای خاموش کردن این ندای انسانیت و آزادی از هیچ ستم و ظلمی کوتاهی نکردند. تمسخر، توهین، تکذیب، خشونت، تحریم و تهدید ستمگران در طول تاریخ هیچ‌گاه نتوانست مانع آگاهی‌بخشی و ترویج اندیشه پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) شود و روز به روز اندیشه کرامت و آزادی انسان از شر طواغیت زمان و هرآنچه جز خداست بیش از پیش در دنیا پیچیده شد. سو استفاده از آزادی بیان بزرگ‌ترین ظلمی است که در حق آزادی بیان می‌شود و استعمارگران همیشگی تاریخ، این‌بار با استعمار مفاهیم درصددند تا به شکلی متفاوت مانع اسلام‌گرایی روزافزون ملت‌ها شوند؛ اما مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.
 
پوسیدگی منطق لیبرال دموکراسی در کشوری که خود را مهد لیبرالیسم و دموکراسی می‌داند، از همیشه عیان‌تر شد.
 
ترور شخصیت و هتک حرمت سازمان‌یافته و دولتی علیه پیامبران الهی و ادیان و کتب آسمانی پرده از حقیقت لیبرالیسم و لائتیسه برداشته است و امروز بر همه ملت‌های آزاده و میلیاردها دین‌دار در دنیا این تقابل‌ها روشن و واضح شده است.
 
در کشوری که اسلام، دومین مذهب مردم آن و نام زیبا و دوست‌داشتنی پیامبر رحمت پررونق‌ترین نام، در قلب آن اروپاست، رئیس خبیث دولت جنایت‌پیشه فرانسه، هتک حرمت رسول خدا را سازماندهی و حمایت می‌کند. آن هم به نام آزادی! عجبا که در کشوری که دختران محجبه از اولین حقوق انسانی و آزادی‌ها، محروم می‌شوند و کسی جرئت ندارد کوچک‌ترین نقدی به صهیونیزم بین‌الملل در روزنامه‌ها بنویسد و نویسندگان و روشنفکران منتقد صهیونیزم در زندان‌ها عمر خود را سپری کرده‌اند و می‌کنند، از آزادی بیان سخن می‌گوید!
 
امروز بحمدالله مکر مکرون و کید شیاطین به خودشان بازگشته است و بیداری و فوران آتش‌فشان خشم ملت‌های مسلمان و غیرت مسلمانان و حتی غیر مسلمانان دنیا بیش از پیش، اهانت‌کنندگان و حامیان دولتی‌شان را به استیصال کشانده است و زیان‌ها و رسوایی‌های بزرگ‌تری را در آینده برای آنان به همراه خواهد آورد.
 
خدا را شاکریم که خانه عنکبوتی ستمکاران و مستکبران عالم از همیشه سست‌تر و متزلزل‌تر شده است و این حرکت‌های وقیحانه و هتاکانه در حقیقت نشانه‌ای از انفعال دولت مکرون در برابر ناکامی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر و رشد روزافزون دین متین و مبین اسلام در قلب اروپا به خصوص فرانسه است.
 
این اهانت‌ها نمی‌تواند جلوی هزیمت‌های بزرگ پیش‌رو را برای لیبرال دموکراسی بگیرد و بلکه سرعت رسوایی و نابودی آن‌ها را تشدید خواهد نمود. اما برای ما مسلمانان و به‌خصوص اهالی اندیشه و ادب وظیفه‌ای را برای دفاع جانانه‌تر از ساحت نورانی حضرت سید المرسلین و گسترش معارف نورانی و سیره رحمانی آن دردانه هستی را در عرصه فرهنگ و ادبیات برای مخاطبان جهانی بیش از گذشته ایجاب می‌نماید.
 
مجمع ناشران انقلاب اسلامی این اقدام شنیع و همچنین حمایت سران دولت فرانسه را به شدت محکوم می‌نماید و از مسئولان ذی‌ربط مخصوصاً در وزارت امور خارجه و رایزنی‌های فرهنگی، درخواست دارد تا با اقدامات لازم و به‌هنگام مانع تکرار این حرکات ضدانسانی و ضداسلامی شوند.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها