پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله فاضلیان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدرضا فاضلیان امام جمعه پیشین شهرستان ملایر را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«خبر درگذشت عالم مجاهد امام جمعه پیشین شهرستان ملایر، آیت‌الله سیدرضا فاضلیان پس از تحمل دوران بیماری موجب تأثر گردید.

آن مرحوم در طول زندگی پرثمر خود، مردم‌داری و روحیه انقلابی را سرلوحه عمل خویش قرار داد و این یار صدیق بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در فرازهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش‌آفرینی‌های موثر داشت.

در سنگر امامت جمعه همدان و ملایر نیز همواره در بسیج مردم به ویژه جوانان در دفاع از کیان ایران اسلامی و ترویج روحیه ایثار و شهادت پیشگام و توجه و تذکر به معنویات و اخلاق همواره در سلوک آن مرحوم جلوه‌گر بود.

اینجانب فقدان این فقیه والامقام را به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای (مد ظله العالی)، حوزه های علمیه، مردم ولایتمدار همدان و همه علاقه مندان آن فقید سعید تسلیت می گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسألت دارم.»

آیت‌الله فاضلیان معالم را نزد آقا شیخ محمدتقی نجفی خوانده، شرح لمعه را از محضر ۲ عالم جلیل القدر آقا شیخ محمدحسین بهاری و مرحوم حاج محمدعلی دامغانی استفاده کرد، رسائل و قوانین را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و کفایه را محضر پرنور آیت‌الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه شرح منظومه را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

آیت­‌الله فاضلیان در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به عتبات عالیات مشرف و در درس خارج کفایه حضرت آیت‌­الله سیدابوالقاسم خویی و آیت ­الله حاج شیخ حسین حلی شرکت کرد. وی جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تألیف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها