پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
اعلام برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هفته وحدت در فضای مجازی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه جدول برنامه‌های تخصصی بخش‌های مختلف این وزارتخانه برای گرامیداشت ایام هفته وحدت خبر داد و گفت: این مجموعه برنامه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی انجام و برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده با تشریح اهداف و ابعاد مختلف این برنامه‌ریزی، ‌گفت: تمامی معاونت ها، سازمان ها و مراکز و دفاتر زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ویژه برنامه های در نظر گرفته شده مشارکت خواهند داشت.

پویش کتابخوانی «من پیامبر را دوست دارم» در فضای مجازی

وی امور فرهنگی را نخستین معاونت برای فعالیت پیشنهادی برگزاری پویش کتابخوانی «من پیامبر را دوست» دارم در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: در این پویش اشخاص، کتاب یا کتاب هایی را که با موضوع پیامبر اکرم (ص) مطالعه کردند، در قالب پادکست بازتولید کرده و در فضای مجازی با #پیامبرـرحمت به اشتراک می گذارند.

امیرزاده از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دومین معاونت نام برد که فعالیت پیشنهادی برگزاری پویش تولید و انتشار محتوای هفته وحدت در فضای مجازی را برعهده خواهد داشت.

به گفته وی در این پویش با استفاده از ظرفیت گروه هماهنگی تولید و نشر محتوا در واتس اپ تولیدکنندگان محتوای حرفه ای و مدیران سایت های خبری و خبرگزاری ها به اعضای گروه اضافه شده و به تولید و انتشار محتوا ترغیب می شوند. در پایان هفته وحدت از ۷ تولیدکننده محتوا، ۷ سایت خبری یا خبرگزاری و ۷ سکو یا کارافزار حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی تقدیر خواهد شد.

ایرنا و هفته وحدت همراه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه، پویش خاطره نویسی از هفته وحدت را دیگر فعالیت پیشنهادی این معاونت عنوان کرد و گفت: خبرنگاران برخی خبرگزاری ها نظیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کشورهای جهان و اقصی نقاط سراسر کشور حضور دارند.

وی اضافه کرد: این موضوع فرصتی را فراهم می کند تا هر یک از خبرنگاران رسانه های مذکور نسبت به نگارش خاطرات خود از هفته وحدت و انتشار آن در خبرگزاری ها اقدام نمایند.

امیرزاده یادآور شد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از برترین خاطرات تقدیر خواهد کرد.

حمایت از اجرا و نمایش مجازی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری را دیگر بخش از بدنه این وزارتخانه بیان کرد و گفت: فعالیت پیشنهادی این معاونت، حمایت از اجرا و نمایش مجازی یک تئاتر با موضوع هفته وحدت در فضای مجازی است از این رو این معانت از طراحی و اجرای یک تئاتر با موضوع هفته وحدت حمایت کرده و با همکاری حداقل یکی از سکوها یا کارافزارهای هنری (تیوال، تیکت، سینما تیکت، گیشه، داربست یا ...) آن را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

برگزاری مسابقه سراسری تفسیر سوره محمد (ص)

امیرزاده همچنین از معاونت قرآن و عترت به عنوان چهارمین بخش نام برد و گفت:‌ فعالیت پیشنهادی این معاونت برگزاری مسابقه سراسری تفسیر سوره محمد (ص) است که برای برگزاری مسابقه سراسری تفسیر سوره محمد (ص) لازم است تا منبع مسابقه معرفی شود و فراخوان مطالعه منبع توسط معاونت قرآن و عترت به صورت گسترده اطلاع رسانی شود. مسابقه در یک روز مشخص به صورت مجازی از طریق تارنمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و از حداقل ۱۰ رتبه برتر مسابقه و حداکثر ۱۰۰ رتبه ی برتر با اهدای جوایز ارزشمند مادی و معنوی تقدیر خواهد شد.

حمایت از اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبر اکرم (ص)

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به سازمان سینمایی و فعالیت پیشنهادی آن مبنی  بر حمایت از اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبر اکرم (ص) و اصحاب و یاران ایشان اشاره و عنوان کرد که هماهنگی با تمام سکوها و کارفزارهای مرتبط با سینما و VOD ها برای پخش آثار سینمایی و انیمیشن های مرتبط با شخصیت پبامبر اکرم (ص) و اصحاب و یاران ایشان که هم در بین شیعیان و هم در میان اهل سنت مورد پذیرش هستند (به عنوان نمونه هر دو نسخه فیلم محمد رسول الله، ستاره سهیل و ...) انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین برگزاری پویش محمدـپیامبرـاخلاق با همکاری هنرمندان در نظر گرفته شده است. در این پویش تمام هرمندان کشور تشویق می شوند تا در هفته وحدت با انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام یا سایر صفحات فضای مجازی خود با هشتگ پیامبرـاخلاق سایر هم میهنان و همین طور مسئولین و رسانه های کشور را به رعایت اخلاق اسلامی، سعه صدر، برخورد کریمانه با یکدیگر و ... تشویق کنند. 

برگزاری پویش تولید و انتشار عکس نوشته، پوستر و اینفوگرافیک در فضای مجازی

وی ازستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور برای فعالیت پیشنهادی برگزاری پویش تولید و انتشار عکس نوشته، پوستر و اینفوگرافیک در فضای مجازی با همکاری خبرگزاری شبستان بیان کرد و گفت: در این پویش که با همکاری خبرگزاری شبستان اجرا خواهد شد. اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به تولید آثار تصویری شامل پوستر، عکس نوشته و اینفوگرافیک با موضوعات هفته وحدت، پیامبر رحمت و اخلاق اسلامی دعوت خواهند شد. آثار شرکت کنندگان در خبرگزاری شبستان نمایش داده و از بهترین آثار تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، همچنین توسط این ستاد، حمایت از پویش جشن های خانگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری پویش جشن‌های خانگی حمایت خواهد کرد لذا خانواده‌ها می توانند با تهیه یک ویدئوی ۱۲۰ ثانیه ای از جشن های خانگی خود و با به اشتراک گذاری ویدئوها در آپارات، تماشا، تماشا و اینستاگرام با هشتگ پیامبرـرحمت در پویش مذکور شرکت کنند.

انتشار آثار برگزیده تولیدکنندگان حرفه ای محتوا و منتخب آثار مردمی در فضای مجازی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارتخانه هم به عنوان دیگر بخش فعال در ایام هفته وحدت یاد کرد و گفت:‌ فعالیت پیشنهادی این مرکز این است تا با همکاری مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی انتشار آثار برگزیده تولیدکنندگان حرفه ای محتوا و منتخب آثار مردمی در فضای مجازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری هم نسبت به انتشار ویدئوها، تصاویر و خاطرات منتخب تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا و محتواهای ناشی از برگزاری پویش‌های مردمی در فضای مجازی اقدام خواهند کرد.

امیرزاده در ادامه دیگر بخش همراه در این ایام را اداره کل امور استان‌ها معرفی کرد که با هماهنگی با استانهای کشور برای اجرای برخی برنامه‌ها در فضای مجازی با موضوع هفته وحدت فعالیت خواهد کرد. هریک از ادارات کل استانی موظف هستند مجموعه برنامه‌هایی را با هدف استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای گرامیداشت هفته وحدت طراحی و اجرا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها