چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کتاب «رساله در تاریخ ادیان» به چاپ ششم رسید

چاپ ششم کتاب «رساله در تاریخ ادیان» تألیف میرچا الیاده با ترجمه جلال ستاری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ میرچا الیاده (1907-1986 م.) در این اثر مهم صور و اشکال عالم قداست و دیانت و اسطوره‌ها و رمزها را بررسی کرده است و ساختار و ریخت‌شناسی قداست را واکاویده است. الیاده به آیین‌ها و نمادهای آسمانی پرداخته و اینکه چرا در ادیان مختلف عالم ماوراء همیشه بالای سر آدمی است. آنگاه به خورشید و کیش‌های خورشیدپرستی رسیده و نیز ماه و مذهب اسرار ماه را به ما شناسانده است.

رمزپردازی‌های آب و سنگ‌های مقدس و زمین و زایندگی و آنگاه رستنی‌ها و آیین‌های احیا و نوشدگی را واکاویده است. برزیگری و کیش‌های باروری از دل طبیعت سربرآورده‌اند و معبدها و کاخ‌هایی که مرکز عالم‌اند فضاهای قدس شده‌اند. آنگاه زمان قدسی شده و اسطوره بازگشت جاودانه مجال جلوه یافته است. ساختار رمز و ساختار رمزی ادیان و کارویژة اساطیر و شکل ساختار آن‌ها فرود مباحث کتاب است.
 
چاپ ششم این اثر در 434 صفحه وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 65هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها