چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
آغاز دوره‌های آزاد آموزش زبان فارسی در بلغارستان

نماینده بنیاد سعدی از آغاز دوره‌های آزاد آموزش زبان فارسی در سه سطح «نوآموز، مقدماتی و پیشرفته» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در بلغارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی با اعلام این خبر گفت: در این دوره‌ها بیش از ۲۰ نفر از علاقه‌مندان به زبان فارسی و فرهنگ ایران اسلامی حضور دارند.

نماینده بنیاد سعدی در بلغارستان افزود: همه ساله رایزنی فرهنگی کشورمان با حمایت بنیاد سعدی دوره‌های زبان فارسی را در قالب ۲ ترم تحصیلی چهار ماه و نیمه برگزار می‌کند.

آزادی با حضور در کلاس سطح نوآموز، ضمن آشنایی با فارسی‌آموزان جدید، با ابراز خرسندی حضور ایشان را در دوره‌های زبان فارسی خوشامد گفت و زبان را دریچه ورود به فرهنگ دانست.

وی همچنین، ابراز امیدواری کرد دانشجویان با فراگیری درست زبان فارسی، عمق فرهنگ کشورمان را هرچه بهتر و بیشتر درک کنند.

آزادی در ادامه سخنانش، بیان کرد: رایزنی فرهنگی ایران هر سال برنامه‌های متعدد دیگری برای فارسی‌آموزان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران اسلامی همچون مراسم شب یلدا، نوروز، هفته فیلم، حضور در جشنواره‌های فرهنگی و … برگزار می‌کند که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی روبرو شده است و امیدواریم با از بین رفتن این ویروس، به حالت عادی برگردد.

گفتنی است؛ بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی کشور بلغارستان، در حال حاضر امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی وجود دارد. بدیهی است در صورت تغییر در این دستورالعمل‌ها، دوره‌های آموزشی همچون ترم گذشته به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها