سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کلاس‌های مجازی آموزش زبان فارسی در تونس افتتاح شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس و با همکاری بنیاد سعدی، اولین دوره کلاس‌های مجازی آموزش زبان فارسی در دو سطح مقدماتی و میانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این مراسم میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تونس، با اشاره به سابقه تدریس و آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تونس و همچنین در محل رایزنی فرهنگی و استقبال بسیار خوب فارسی‌آموزان تونسی، معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و نیز آشنا کردن علاقه‌مندان به تمدن ایرانی را یکی از مهمترین اهداف آموزش زبان فارسی در تونس بیان کرد.

وی تأکید کرد: زبان فارسی، زبان عشق، هنر، صلح و هم نوع دوستی است و این مفاهیم والا در آثار نثر و شعر بزرگان ادب فارسی همچون حافظ، سعدی، مولانا، خیام و … به فراوان مشاهده می‌شود.

نماینده بنیاد سعدی در تونس افزود: آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی که مبتنی بر انسان دوستی و محبت و مهربانی است همواره مورد توجه غیر ایرانیان از گذشته تاکنون بوده است و فراگیری آموزش زبان فارسی در جهان نشان از عمق مفاهیم موجود در زبان و ادبیات فارسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امر آموزش توقف ناپذیر است، گفت: متأسفانه به دلیل انتشار ویروس کرونا، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در محل رایزنی فرهنگی ایران در تونس فراهم نشد ولی به دلیل درخواست‌های متعدد فارسی‌آموزان و با همکاری بنیاد سعدی توانستیم اولین دوره مجازی آموزش زبان فارسی را افتتاح کنیم و امیدواریم دوره‌های تکمیلی آموزشی را نیز در ماه‌های آینده و به صورت مجازی برگزار کنیم.

گفتنی است؛ علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی ایران در تونس، در دانشگا‌ه‌های سوسه، المنار، منوبه، معهد ابن شرف و کارتاژ نیز در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها