سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کمتر از ۲درصد موقوفات مربوط به «وقف قرآنی» است

قره شیخلو در رادیو گفت‌وگو موقوفات قرآنی را کمتر از ۲درصد تخمین زد و بر لزوم تبلیغات رسانه‌ای برای ترغیب مردم به وقف قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهدی قره شیخلو با حضور در استودیوی برنامه صبح‌وگفتگو ضمن اشاره به چگونگی وقف قرآنی و تاکیدات اسلام بر ایجاد منافعِ مردمی اظهار کرد: این منافع سال‌ها به مردم می‌رسد و واقفان نیز در این خیرات شریک هستند.
 
وی وقف را مشکل گشای کشور دانست و افزود: این وقف، سنتی دیرین و پسندیده است و بسیاری از شهرها به کلی، وقف هستند.
 
قره شیخلو با اعلام اینکه بسیاری از بیمارستان‌های کشور وقف عام هستند، افزود: مردم ایران در این کار، بسیار خوش درخشیده‌اند و در هفته جاری چندین باب منزل مسکونی برای فعالیت‌های قرآنی وقف شد.
 
وی با اشاره به اینکه درصد وقف قرآنی کمتر از سایر حوزه هاست، از کم کاری‌های صورت گرفته در امر تبلیغات سخن گفت و افزود: ما نباید از حوزه قرآن غافل شویم؛ چنانچه در فرهنگ دینی میان اهل بیت و قرآن تفاوتی قائل نیستیم.
 
قره شیخلو موقوفات قرآنی را کمتر از ۲درصد تخمین زد و بر لزوم تبلیغات رسانه‌ای برای ترغیب مردم به وقف قرآنی تاکید کرد.
 
این خدمت گزار در حوزه وقف از بزرگ ترین موقوفه قرآنی در کرمانشاه با ۲۰۰ سال قدمت سخن گفت و افزود: این موقوفه سالانه ۳ میلیارد درآمد دارد که همگی برای وقف قرآنی هزینه می‌شود.
 
قره شیخلو حمایت‌های مردمی را از کارهای قرآنی یکی از شقوق وقف دانست و افزود: حتی چاپ قرآن نیز جزئی از این حوزه هاست. در بسیاری مراکز دور افتاده خواستار اجرای برنامه‌های قرآنی هستیم ولی کتاب قرآن در اختیار نداریم تا بین مردم توزیع کنیم.
 
وی در رادیو گفت‌وگو گفت: گاه واقف عینِ مال را برای وقف تعیین می‌کند و مثلا منزلی را برای کلاس‌های قرآنی در نظر می‌گیرد و سازمان اوقاف وظیفه دارد دقیقا به نیتِ واقف عمل کند ولی گاه واقف، متولی را انتخاب می‌کند تا از درآمد یک منزل، کارهای وقفی قرآنی صورت گیرد.
 
قره شیخلو اضافه کرد: سازمان اوقاف می‌تواند به اذن ولی فقیه، مورد جدیدی برای وقف‌های قبلی تعیین کند ولی در موارد دیگر حتما باید نیتِ واقف را رعایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها