یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می‌شود

آیین پایانی نخستین همایش ملی «هوش صنوعی و علوم اسلامی» ۴آبان ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آیین پایانی نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» از سوی مرکز مدیریـت حوزه‌های علمیه، آزمایشـگاه داده‌کاوی دانشـگاه علم و صنعـت، مرکـز تحقیقـات کامپیوتـری علـوم اسـامی (نور)، موسسـه اشـراق و عرفـان و با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ۴آبان‌ماه سال جاری در قم، مدرسه علمیه معصومیه برگزار می‌شود.

بررسی فقهی و تحلیلی، نظریه‌پردازی و الگوسازی، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها، طراحی الگوریتم و هستان‌نگار، استدلال‌ورزی و مدل‌سازی منطقی، برنامه‌های کاربردی و تعاملی هوشمند و ساخت پیکره و طراحی ابزارهای پایه‌ای و میانی ازجمله محورهای تشکیل‌دهنده این همایش هستند.

این همایش آثار محققان را در قالب مقاله علمی، یادداشت تحلیلی، پروژه فناورانه کسب و کار، محتوای ترویجی و هنری، طرح‌ها و سامانه‌های در حال توسعه، ایده‌پردازی و تجربه‌نگاری همچنین زیرساخت نرم‎افزاری و سخت‌افزاری  دریافت می‌کند.

این نشست با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور حدود ۷۰ نفر از مدیران مراکز علمی-تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی و جمعی از فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در تولید دانش اسلامی آغاز و از جدیدترین دستاوردهای علمی و فنی در زمینه پژوهش علوم اسلامی رونمایی خواهد شد.

مشروح این مراسم به‌صورت زنده از شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها