یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
سروستان نیازمند گسترش فضای کتابخانه‌ای

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با فرماندار و شهرداران سروستان بر لزوم تعیین تکلیف پروژه‌های کتابخانه‌ای این شهرستان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، نشست بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی سروستان و تعیین تکلیف پروژه‌های کتابخانه‌ای در این شهرستان، با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عممومی فارس، محسن پورزارعی، فرماندار سروستان، مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه‌ها و وحید محیط، رئیس اداره همکاری‌ها و مشارکت‌های اداره‌کل کتابخانه‌ها، راحله شبان سروستانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سروستان، احمدرضا باقری، شهردار شهر سروستان و رسول صادق‌پور، شهردار شهر کوهنجان برگزار شد.
 
تسریع در روند اجرای طرح توسعه کتابخانه شهیدان رضایی با استفاده از ظرفیت خیّرین و بودجه‌های استانی، تسریع در روند دریافت مجوز طرح کتابخانه شماره 2 سروستان و جانمایی کتابخانه مرکزی شهرستان، رفع نیازهای تجهیزاتی و تعمیراتی کتابخانه علامه طباطبایی سروستان و اجرای طرح‌های کتابخوانی و برنامه‌ریزی برای حضور روستای مهارلو در جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب از موضوع‌های این نشست بود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این دیدار با اشاره به وضعیت شهرستان سروستان در حوزه کتابخانه‌ای عنوان کرد: کتابخانه علامه طباطبایی کتابخانه ای با قدمت در استان است و بیش از نیم قرن به مردم خدمات ارائه می‌دهد. این کتابخانه به‌دلیل فرسودگی به تعمیرات نیاز دارد که باید در این راستا اقدام شود.
 
منوچهری همچنین افزود: در صورت پیشنهاد زمین مناسب در شهر سروستان، ایجاد کتابخانه شماره 2 در سروستان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال پایانی دولت، تأکید بر تکمیل پروژه‌هاست، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد، با استفاده از توان خیّرین در کنار منابع دولتی می‌توان پروژه‌های کتابخانه‌ای را به سرانجام رساند.
 
منوچهری عنوان کرد: روستای مهارلو ظرفیت کسب عنوان دوستدار کتاب را دارد و فعالیت‌های کتابخوانی در این روستا باید مستندسازی و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
 
پورزارعی فرماندار شهرستان سروستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های مطلوب کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: به‌رغم مشکلات موجود، کتابخانه‌های عمومی فضای خوبی را برای فعالیت ایجاد کرده‌اند و اقدامات‌های اثرگذاری در کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

فرماندار سروستان یادآوری کرد: شهرداران سروستان و کوهنجان در حوزه کتابخوانی نگاه مثبتی دارند. باید هم‌افزایی شود تا پروژه‌های سروستان زودتر انجام شود.
 
وی اضافه کرد: بازسازی کتابخانه علامه طباطبایی سروستان، توسعه کتابخانه شهر کوهنجان و تعیین تکلیف کتابخانه شماره 2 شهر سروستان از مهم‌ترین مسائل حوزه کتابخانه‌ای در شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها