یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کتاب «تفسیر نَسَفی» بر پله سوم نشست

چاپ سوم کتاب «تفسیر نَسَفی؛ ترجمه‌ای کهن از قرآن مجید به فارسی موزون و مسجّع، به‌ضمیمه آیات» تألیف امام ابوحَفص نجم‌‌الدین عُمَربن‌محمّد نسفی به ‌تصحیح دکتر عزیزالله جوینی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ حدود هزار سال پیش در شهری از سرزمین ماوراءالنهر، مفتی‌‌الثقلین، امام ابوحفص نجم‌‌الدین عمربن‌محمد نسفی، یکی از تفاسیرکم‌‌نظیر قرآن را نگاشته است، طوری‌که بیش از صد کتاب در علوم مختلف اسلامی، از این تفسیر یاد کرده‌اند.

امروز به این تفسیر نیاز بیشتری حس می‌شود و علت آن، هماهنگی و یگانه کردن صنوف ناهمگون فرق اسلامی است؛ زیرا در این تفسیر هیچ برخوردی بین مذهب اهل سنت و شیعه اثناعشری نیست. و گفته‌اند که او حنفی‌مذهب و از نظر کلامی اشعری‌مذهب بوده است.

از منظر وزن و آهنگ موسیقایی عبارات شاید گزاف نباشد اگر بگوییم که نخستین تفسیری ا‌ست که می‌توان گفت طلیعه‌دار شعر نوی امروز در ایران است. مثل: منم مر شما را رسول امین (فعولن فعولن فعولن فعول) در ترجمه «إنی لکم رسولٌ اَمین».
 
چاپ سوم این اثر در 1316 صفحه وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 180هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها