چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
حضور موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب فرانکفورت

هفتاد و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که قرار بود در تاریخ ۲۳ تا ۲۷ مهر به‌صورت فیزیکی برگزار شود با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی متأثر از شیوع ویروس کرونا، صرفاً به شکل مجازی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در هفتاد و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، شرکت‌کنندگان با استفاده از پلتفرم طراحی شده در سایت نمایشگاه به معرفی و نمایش کتاب و کاتالوگ‌های خود اقدام می‌کنند.

شرکت در برنامه‌های جانبی از قبیل کنفرانس و سخنرانی‌های آنلاین و بارگذاری ویدیو کلیپ از دیگر پلتفرم‌های دیجیتال این نمایشگاه است. همچنین ابزاری در سایت نمایشگاه برای آشنایی افراد با یکدیگر در حوزه‌های کاری مورد علاقه قرار داده شده‌است. علاوه بر‌این در روز ۲۶ مهر، برنامه «بوک فست دیجیتال» برگزار خواهد شد و طرفداران فرهنگ و ادبیات در سرتاسر جهان در خانه‌هایشان به تماشای گفت‌وگوی هنرمندان و نویسندگان بزرگ خواهند نشست.

از اولین دقایق بامداد برنامه بوک فست، با شرکت‌کنندگانی از آسیا آغاز، سپس شرکت‌کنندگانی از اروپا و در نهایت توسط شرکت‌کنندگان آمریکایی به پایان خواهد رسید. این برنامه‌ها از طریق یوتیوب، فیس‌بوک و یا وبسایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت، پخش خواهد شد.
مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور کانادا است که با بیش از ۲۰ برنامه دیجیتال و شرکت در برنامه‌های حرفه‌ای آنلاین، حضور خواهد داشت. این کشور در سال آینده نیز در نمایشگاه فیزیکی مهمان ویژه خواهد بود. سال گذشته، نروژ مهمان ویژه بوده و در سال ۲۰۲۲ اسپانیا، مهمان ویژه خواهد بود.

در این نمایشگاه که قدمت آن به پانصد سال می‌رسد، بیش از چهار هزار و دویست، شرکت‌کننده، ثبت‌نام و به معرفی آثار خود می‌پردازند، همچنین بیش از ۳۸۸ هزار عنوان کتاب در سایت نمایشگاه بارگذاری و برگزاری بیش از سه هزار و سیصد، رویداد و نشست آنلاین و آفلاین پیش‌بینی شده‌است.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات بین‌المللی الهدی، انتشارات جامعه المصطفی، آگرین،  آمو،  خانه هنرمندان، به‌نگار،  آموزشی و پژوهشی بوعلی،  فرین،  ایرانشناسی،  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  کتاب آبان،  چشمه،  نیماژ،  افق،  امید سخن،  سمت، انتشارات شباویز،  سوره مهر،  طوطی، ویژه نشر و آژانس‌های ادبی دایره مینا، کیا و پل از جمهوری اسلامی ایران در بخش مجازی این نمایشگاه ثبت‌نام و حضور دارند.

ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت، معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی سایت Books from Iran شامل ۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است؛ همچنین در بخش رویدادهای مجازی نیز این موسسه ویدیو کلیپ‌هایی در خصوص معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و طرح حمایتی گرنت بارگذاری کرده‌است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، بزرگترین عرصه کتاب در دنیا است که هرساله بیش از ۷۵۰۰ شرکت‌کننده از بیش از ۱۰۰ کشور در آن شرکت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه، اعطای جوایز متعدد در حوزه نشر و کتاب است؛ از‌جمله جایزه کتاب آلمان و جایزه ادبیات جوانان آلمان که شاخص‌ترین این جوایز، جایزه صلح ناشران آلمان است که در سال ۲۰۲۰ آمارتیاسن، فیلسوف و اقتصاددان هندی این جایزه را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها