سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
سه‌گانه‌های رضوی سروش رونمایی می‌شوند

مراسم رونمایی از کتاب سه‌گانه‌های رضوی سروش فردا چهارشنبه ۲۳ مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب‌های سه‌گانه رضوی که انتشارات سروش به‌تازگی چار کرده، فردا چهارشنبه ۲۳ مهر با حضور مریم بصیری و جمعی از نویسندگان در رادیو معارف برگزار می‌شود.

این سه‌گانه‌های رضوی (یک مشت نخودچی، ما راهزن نیستیم، پرواز پروانه‌ها) حاصل کارگاه داستان و رمان «ضامن آهو» به قلم جمعی از نویسندگان این کارگاه زیر نظر مریم بصیری به زیور طبع آراسته شده است.

یک‌مشت نخودچی (عمومی)، ۱۶ روایت از نویسندگانی چون؛ معصومه قربانی، صدیقه شاهسون، شمسی وفایی، فاطمه طوسی و… است که اشاره به رفتار، سیره و معجزات و کرامات علی‌بن موسی‌الرضا (ع) دارد.

همچنین پرواز پروانه‌ها نیز شامل داستان‌های رضوی برای کودکان است. مجموعه سعی دارد کرامات امام رضا علیه‌السلام و آداب زیارت را از زبان‌کودکان برای کودکان بازگو کند و آن‌ها را با مشهد و امامی که در این شهر مدفون است، آشنا کند. شخصیت‌های اصلی هم گاه کودک، گاه جونده‌ای چون موش، گاه وسایل خیاطی، گاه تسبیح، درِ حرم و کفش زائران و… هستند که با تکنیک تشخّص، زنده‌نمایی و جان‌پنداری نوشته شده‌اند. طهورا کریمیان، فاطمه طوسی، رقیه بابایی، فاطمه‌زهرا پوریایی، شیما پوریایی، معصومه کرمی، فاطمه اکبری اصل و… از جمله نویسندگان این کتاب هستند.

ما راهزن نیستیم به نویسندگی زهرا اخلاقی نیز کتابی برای گروه سنی نوجوانان است که به سفر اجباری امام رضا (ع) از مدینه به خراسان در قالب داستان می‌پردازد. راوی داستان «ما راهزن نیستیم» گاهی آفتاب است، گاهی باد و…. انتخاب و جان‌بخشی به اشیا با توجه به زمینه تاریخی اثر و ویژگی‌های امام رضا (ع) انجام شده و نویسنده تلاش کرده از این ترفند برای جذابیت بیشتر اثرش استفاده کند.

مراسم رونمایی از این‌سه‌گانه فردا چهارشنبه ۲۳ مهر در رادیو معارف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها