شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
«مدرسه ملی شعر و داستان» راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از راه‌اندازی «مدرسه ملی شعر و داستان» در بستر فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی اظهار کرد: مدرسه مجازی شعر و داستان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و تشویق دانش آموزان علاقه‌مند به شعر و داستان برای ارتقای سطح دانش و مهارت آنان در این حوزه راه‌اندازی می‌شود.

 وی ادامه داد: این امر باعث ایجاد شبکه ملی شاعران و نویسندگان فرهنگی و دانش‌آموز کشور برای هم‌افزایی بیشتر و دسترسی آسان به استادان برجسته کشوری در حوزه شعر و داستان و در راستای تحقق اصل ۱۵ قانون اساسی و همچنین تحقق  اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری و برقراری تعامل اثربخش مدارس با این محیط‌ها با رعایت اصل غنی‌سازی محیط مدرسه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: این مدرسه بر بستر فضای مجازی و با تکیه بر شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» طراحی شده و همه دانش‌آموزان سراسر ایران می‌توانند از این طریق با بهترین شاعران و داستان‌نویسان کشور در ارتباط باشند و آثار خود را برای بررسی به این مدرسه ارسال کنند.

رمضانی با تاکید براینکه دبیرخانه این مدرسه در استان هرمزگان قرار دارد، افزود: آموزش و پرورش هرمزگان که خود در این زمینه پیشرو است، از ظرفیت بهترین معلمان شاعر و نویسنده کشور نیز  در این مدرسه بهره خواهد برد.

وی گفت: دانش‌آموزنی که در این مدرسه ثبت‌نام می‌کنند، از آموزش‌های تخصصی زیر نظر بهترین مدرسان شعر و داستان کشور بهره خواهند برد.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتشار آثار دانش آموزان برگزیده این مدرسه در فضای مجازی و در قالب مجموعه‌های شعر دانش آموزی افزود: در این مدرسه با استفاده از بستر فضای مجازی شب شعرها و عصرانه‌های داستان نیز به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

رمضانی گفت: مراسم آغاز به کار این مدرسه در قالب شب شعری مجازی و با حضور شاعران دانش آموز و فرهنگی از سراسر کشور ۲۰ مهرماه هم زمان روز بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار خواهد شد. این مراسم به صورت زنده از شبکه شاد نیز پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها