سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
واگذاری دو قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در دو شهر استان البرز

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از واگذاری دو قطعه زمین توسط شهرداری‌های نظرآباد و تنکمان جهت ساخت کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، هادی آشتیانی ضمن اعلام این خبر، به اهداف مشترک این اداره‌ کل با شهرداری‌های نظرآباد و تنکمان برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزایش تعاملات سازنده دو مجموعه را موجب رخدادهای خوب فرهنگی در استان دانست.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: حمایت شهرداری‌ها با پرداخت به موقع سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها و مشارکت در ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌ها به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، بی‌ردید موجب رشد سطح فرهنگ عمومی جامعه شده و شهرداری‌ها را در رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در حوزه حقوق شهروندی و اجتماعی یاری‌رسان خواهد بود.

آشتیانی همچنین ضمن تقدیر از شهرداری تنکمان و شهرداری نظرآباد به دلیل واگذاری دو قطعه زمین جهت ساخت کتابخانه، افزود: کتابخانه عمومی امام صادق (ع) در نظرآباد از جمله کتابخانه‌های فعّال و مورد رجوع اهالی این منطقه بوده است که با مشکل استحکام بنا مواجه شده و ما مجبور به تخریب آن هستیم. خوشبختانه با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده، شهرداری نظرآباد یک قطعه زمین به متراژ ۶۰۰ مترمربع و به ارزش ۴۲ میلیارد ریال در همان حوالی کتابخانه جهت بنای ساختمان جدید در اختیار اداره‌‌کل قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در اسرع وقت عملیات ساخت این کتابخانه عمومی هم آغاز شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ادامه داد: قطعه زمین دیگر نیز مربوط به شهر تنکمان از توابع شهرستان نظرآباد است که با متراژ ۱۵۰۰ مترمربع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال ازسوی شهرداری تنکمان برای ساخت کتابخانه به اداره‌‌کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شده است.

آشتیانی گفت: انتظار داریم اولین کتابخانه عمومی شهر تنکمان با همت و همراهی مسئولان و خیّرین این شهر احداث و در اختیار اهالی کتاب‌خوان شهر قرار گیرد.

یادآورری می‌شود، شهرستان نظرآباد ۹ باب کتابخانه عمومی دارد که با ساخت کتابخانه عمومی شهر تنکمان به‌عنوان دهمین کتابخانه عمومی این شهرستان، علاقه‌مندان کتابخوان این شهر نیز از فضای کتابخانه‌ای برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها