دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
برگزاری هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با رویکرد مجازی

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار فراخوان هفتیمن دورۀ جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند تا تاریخ 10 دیماه نسبت به ارسال اثار خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری با اعلام این خبر افزود: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه (اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی شده) باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص شود.

وی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در اثر همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌های بیشتر مردم برای مأنوس شدن با کتاب و کتاب‌خوانی فعالان فرهنگی و مسئولان محلی در روستاها برنامه‌های تازه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی طراحی، برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کنند. از این‌رو، برنامه‌هایی که در روستاها با رویکرد مجازی در این روزهای کرونایی به اجرا گذاشته می‌شود در این دوره اهمیت پیدا می‌کنند و می‌توانند علاوه بر غنی کردن اوقات فراغت در الگوسازی و بهره‌گیری سایر روستاها تأثیرگذار باشد.

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب یادآور شد: با توجه به شرایط موجود بخش ویژه‌ای برای ارائه برنامه‌ها و مجموعه اقدامات روستاها در سال 1399 اضافه شده است و دبیرخانه اجرایی جشنواره در فرایند اجرایی(اعم از محتوایی و شکلی) تغییراتی را به وجود آورده است و تلاش می‌کند برای حفظ سلامتی شهروندان، بخش عمده‌ای از فرایند اجرایی را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

وی تاکید کرد: روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره فرصت دارند تا 10 دیماه نسبت به ارسال آثار و مستندات برنامه‎های خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و جلب توجه مردم، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، هفتمین دوره «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب » را در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور با رویکرد مجازی برگزار می‌کند.

هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۳۹9 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره بر اساس فراخوان این دوره می‌توانند اقدامات انجام‌شده، برنامه‌ها، مدارک و مستندات خود را که مبنی بر فعالیت‌های مرتبـط با کتاب و کتاب‌خوانی آن روستاست، با امضای دهیار و رئیس شورای اسلامی روستا، همراه با برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه استانی جشنواره کـه در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مستقر است و یا به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال کنند.

علاقه‎مندان برای شرکت در این جشنواره می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‎‌های ۰۲۱۸۸۸۶۱۳۲۴- ۰۲۱۸۸۳۴۲۹۸۰-۰۲۱۸۸۳۴۲۹۷۹ تماس بگیرند و یا آثار خود را به «دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب»  به آدرس تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق) ـ شماره ۷ ـ ساختمان فجر ـ طبقه ۵ به کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ یا به پست الکترونیک  bookpromotion.ir@gmail.com ارسال کنند. همچنین تمامی برگه‌های خام و دستورالعمل‌های اجرایی در سایت www.bookpromotion.ir قابل دریافت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها