سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
افتخارآفرینی سبزواری‌ها در دو انتخاب کشوری حوزه کتاب

دو نوجوان و یک نویسنده سبزواری در دو انتخاب کشوری با موضوع کتاب برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دو نوجوان سبزواری به‌عنوان شرکت کننده و برگزیده در پویش کشوری فرهنگی و مجازی «با کتاب در خانه» که در نوروز 1399 برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در روزهای سخت کرونایی نوروز 1399 که آخرین نوروز قرن هم بود، گروهی از کودکان و نوجوانان ایرانی در پویشی با عنوان «با کتاب در خانه» در ساخت کلیپ‌هایی با موضوع معرفی کتاب در فضاهای اجتماعی و مجازی شرکت کردند.

«پوریا بینقی» با شرکت در این پویش، لوح تقدیر مشارکت دریافت کرده و «ستایش یوسفی» علاوه بر آن، لوح تقدیر اثر برگزیده را نیز بر حسب نظر داوران و به امضای مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

همچنین چهار کتاب از «الهه رامشینی» بانوی نویسنده سبزواری، در فهرست سال کتاب‌های مناسب برای دوره‌های آموزشی ازسوی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است، کتاب‌های چهارگانه هزار و یک شب (افسانه پریان، افسانه وحوش، بازی تاج و تخت و روایت عشق) به قلم «الهه رامشینی» را در سومین فهرست سالانه خود از کتاب‌های مناسب جدید برای دوره‌های آموزشی متوسطه اول و دوم، فنی حرفه‌ای و کار و دانش جای داده است.

مجموعه کتاب‌های چهارگانه هزار و یک شب توسط نشر «آبشن»، از ناشران فعال در حوزه عرضه آثار کودکان و نوجوانان چاپ شده است.

در فهرست کتاب‌های مناسب ارائه شده توسط آموزش و پرورش 353 عنوان کتاب در دسته‌های مختلفی نظیر داستان، شعر، تفکر و سبک زندگی، نثر ادبی و خاطره، نقد ادبی و آموزش ادبی ، سواد رسانه‌ای، فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی و .... معرفی شده‌اند.

یادآوری می‌شود، الهه رامشینی که نگارش چندین عنوان کتاب را در پرونده فعالیت‌های فرهنگی خود دارد، در حال حاضر به کارشناس روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری و عضو انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار فعالیت می‌کند. عمده فعالیت رسانه‌ای وی در سال‌های اخیر در عرصه خبرهای دانشگاهی و تهیه و انتشار گزارش‌های فرهنگی و اجتماعی در رسانه‌های محلی سبزوار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها