سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
«رفیق خوشبخت ما» با «رد پای گل سرخ» آمد

هم‌زمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کتاب‌های «رفیق خوشبخت ما» و «رد پای گل سرخ» ازسوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان نیوز، هم‌زمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در راستای رسالت خود، مبتنی بر ترویج فرهنگ شهادت، فرازهایی از سیره وزندگی شهدای مدافع حرم را در قالب کتابی با عنوان «رد پای گل سرخ» تهیه و تقدیم علاقه‌مندان فرهنگ شهادت کرده است.

این اثر به‌منظور بزرگداشت دفاع مقدس با قلم مهدی منصوریان و ارزیابی حجت‌الاسلام‌ جواد محدثی با شمارگان 2000 نسخه به چاپ نخست رسیده است. «رد پای گل سرخ» روایت‌هایی از سبک زندگی مدافعان حرم را با سرفصل‌های والدین، تحصیل، مقابله با گناه، معنویت، ولایت‌فقیه، فعالیت‌های فرهنگی، رفاقت و دوست‌یابی را بیان می‌کند.

در کتاب «رد پای گل سرخ» خاطراتی از شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، محمدرضا دهقان امیری، رضا خرمی، مهدی حسینی، محمود نریمانی، ابوالفضل نیکزاد، محمود رادمهر، علیرضا نوری، محمدامین کریمیان، سعید بیاضی زاده، محمد مسرور، محمود هادی ذوالفقاری، اسماعیل حیدری، حمید سیاهکالی مرادی، عبدالصالح زارع، احمد مکیان، محمود هاشمی و... آمده است.


در بخشی از این کتاب به نقل از  سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی می‌خوانیم: «امام دو رکن و ثقلین ارزشمند را برای ما به یادگار گذاشت: یکی نظام جمهوری اسلامی و دیگری ولایت‌فقیه. این‌ها لازم و ملزوم یکدیگرند، مثل خیمه و تیرک وسط خیمه است. خیمه بدون تیرک پابرجا نمی‌ماند».

علاقه‌مندان می‌توانند با روش‌های دانلود رايگان از طريق مراجعه به سايت حرم مطهر رضوي به آدرس haram.razavi.ir (بخش مسابقات)، دانلود رايگان از طريق مراجعه به سايت رسمي ارائه محصولات فرهنگي حرم مطهر امام رضا(ع) به آدرس archive.razavi.ir ، دانلود رايگان از طريق مراجعه به بخش (انتشارات زائر رضوي) در نرم‌افزار موبايلي طاقچه و دانلود رايگان از طريق مراجعه به كانال توليدات فرهنگي حرم مطهر رضوي در تمامي پیام‌رسان‌های ايراني به آدرس  @razavi_tv از مطالب بیان‌شده در این کتاب بهره‌مند شوند.

همچنین معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با تولید کتابی با عنوان «رفیق خوشبخت ما» به بررسی شخصیت جهادی و خستگی ‌ناپذیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.

این اثر متشکل از عناوینی همچون مکتب حاج قاسم، خلاصه ای از زندگی نامه سردار، سردار راه قدس، آخرین میخ بر تابوت داعش و مرد روزهای سخت است و مطالب بیان شده در کتاب «رفیق خوشبخت ما» در هشت باب با موضوعات «طلب»، «عشق»، «معرفت»، «استغنا»، «توحید»، «حیرت»، «فقر و غنا» و «شهادت» جمع‌بندی شده و به رشته تحریر در آمده است. کتاب «رفیق خوشبخت ما» با اهتمام سید عبدالمجید کریمی و ویراستاری زبانی و صوری زینب سادات حسینی و سجاد محمدی گردآوری شده و توسط اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تهیه و از سوی انتشارات آستان قدس رضوی در شمارگان 1000 به چاپ اول رسیده است.

 
در بخشی از این اثر که با عنوان «مکتب حاج  قاسم» بیان شده است می‌خوانیم: «عزیزان من، برادران و خواهران نمازگزار! اخلاص برکت دارد. هر جا اخلاص بود، خدای متعال به اخلاص بندگان مخلصش برکت می‌دهد و رشد و نمو پیدا می‌کند. کار به نحوی می‌شود که اثر آن به همه می‌رسد، برکات آن در میان مردم باقی می‌ماند. این ناشی از اخلاص است. نتیجه آن اخلاص، همین عشق و وفاداری مردم، همین اشک و آه مردم، همین حضور مردم، همین تازه شدن روحیه انقلابی مردم است. اما اینکه ما بیاییم این حوادث را تقویم کنیم، قیمت گذاری کنیم، قدر آن را بدانیم و ببینیم که اندازه و قیمت این حوادث چقدر است، در صورتی تحقق پیدا  می کند که ما به حاج قاسم سلیمانی، شهید عزیز، و به ابو مهدی شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به آن ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد، قدر و قیمت این قضیه روشن است».

در کتاب «رفیق خوشبخت ما» بخشی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌خوانیم: «خداوند، ای عزیز من سال هاست از کاروانی به جا مانده ام و پیوسته کسانی را به سوی آن روانه می‌کنم؛ اما خودم جا مانده ام؛ اما تو خود می‌دانی هرگز نتوانستم آن ها را از یاد ببرم. پیوسته یاد آن ها، نام آن ها، نه در ذهنم، بلکه در قلبم و در چشمم با اشک و آه یاد شدند. عزیز من، جسم من در حال علیل شدن است. چگونه ممکن است کسی که چهل سال بر درت ایستاده است را می‌پذیری؟ خالق من، محبوب من، عشق من پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی، مرا در فراق خود بسوزان و بمیران! عزیزم! من از بی قراری و رسوایی جاماندگی، سر به بیابان ها گذارده ام، من به امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به صحرا در زمستان و تابستان می‌روم. کریم! حبیب، به کَرمت دل بسته ام. تو خود می‌دانی دوستت دارم و خوب می‌دانی جز تو را نمی‌خواهم. مرا به خودت متصل کن. خدایا وحشت همه وجودم را فرا گرفته است. من قادر به مهار نفس خود نیستم، رسوایم نکن. مرا به حرمت کسانی که حرمتشان را بر خودت واجب کرده ای قبل از شکستن حریمی که حرم آن ها را خدشه دار می‌کند مرا به قافله ای که به سویت آمدند، متصل کن. معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم! بارها تو را دیدم و حس کردم نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر؛ اما آن چنان که شایسته تو باشم». 

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بارگاه منور این امام رضا (ع) به آدرس haram.razavi.ir و دانلود رایگان کتاب مذکور از مطالب ارائه شده بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها