دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کتاب «مسافران آسمان» در دانشگاه جهرم، رونمایی می‌شود

تسلیم، مدیر فرهنگی دانشگاه جهرم، از رونمایی کتاب «مسافران آسمان» به همت گروه فرهنگی دانشگاه جهرم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آیین رونمایی از کتاب «مسافران آسمان» (یادمان ۶۶ مسافر پرواز نافرجام تهران-یاسوج) به‌قلم «سیدعلی‌سینا رخشنده‌مند» و «زهرا حسینی» به همت کانون کتاب و کتاب‌خوانی گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهرم برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه جهرم به زمان برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: این مراسم روز دوشنبه 7 مهرماه از ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات دانشگاه جهرم برگزار می‌شود.
 
وی به‌برنامه‌های این مراسم رونمایی اشاره و اظهار کرد: شعرخوانی شاعران دفاع مقدس و برگزیدگان جشن میلاد «حضرت معصومه (س)» و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) از عناوین آیین رونمایی کتاب «مسافران آسمان» است.
 
تسلیم با اشاره به ‌این‌که یکی از نویسندگان این کتاب «زهرا حسینی» از اعضای هیئت علمی دانشگاه جهرم است، خاطرنشان کرد: کتاب «مسافران آسمان» یادمان 66 مسافر پرواز نافرجام تهران- یاسوج در پانصد و هشت صفحه تمام رنگی و هزار نسخه، به‌وسیله انتشارات «میراث فرهیختگان» تهران منتشر شده است.

وی عنوان کرد: در بخش نخست این کتاب زندگی‌نامه‌ این مسافران آمده و با خاطره یا سخنی از آنان همراه شده است و بخشی دیگر نیز به شعر، نثر و تصاویر مربوط به این حادثه مربوط است.
در بخش مربوط به اشعار، شعرهای لری، جدا آورده ‌شده و در میان همه‌ بخش‌های کتاب، هر مطلبی که بی‌نام‌ونشان بود، از لحاظ چیدمان، در انتهای مطالب آن بخش قرار گرفته است؛ در چینش مطالب زندگی‌نامه نیز بر چند مبنا عمل شده است: نخست، بر اساس زمینه‌ اشتغال افراد این پرواز؛ از این منظر، ابتدا کادر پروازی معرفی شده و پس ‌از آن به افرادی پرداخته شد که با یکدیگر همکار بودند و برای انجام مأموریت کاری اعزام‌شده بودند.

بعد از آن بر اساس ترتیب الفبایی نام خانوادگی از دیگر مسافران سخن گفته شده و در پایان، نام و تصویر کسانی قرار گرفته که از آنان اطلاعاتی به دست نیامده است.

گفتنی است پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان یک پرواز داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود که در ساعت هشت و پنج دقیقه صبح یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ به پرواز درآمد. مکالمه خلبان هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان پس از حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه با برج مراقبت قطع شد و هواپیما در ساعت 9 و 32 دقیقه صبح بعد از اصابت با کوه «دنا» سقوط کرد. این حادثه در قله «پازن پیر» کوه دنا در جنوب روستای «کهنگان» از توابع «پادنا» در ۱۲۰کیلومتری سمیرم استان اصفهان رخ داد. همه سرنشینان این پرواز کشته شدند و پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیده نجمه مطهری ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    سپاس از پوشش خبری این اثرارزنده و نفیس.. خداوند جزای خیر به شما و همه همکارانتون عطا کنه🙏🙏🌹🌹🌹🌹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها