شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
هیئت داوران سوگواره «بر آستان اشک» معرفی شدند

ناصرامین‌زاده، رئیس فرهنگسرای اندیشه هیئت داوران سوگواره شعر آیینی «بر آستان اشک» را معرفی کرد و گفت: مهلت ارسال آثار این سوگواره تا 10 مهرماه است. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 و فرهنگسرای اندیشه، ناصرامین‌زاده، رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به برگزاری سوگواره شعر بر آستان اشک گفت: هفتمین دوره سوگواره شعر آیینی «بر آستان اشک» به همت فرهنگسرای اندیشه و به دبیری فاطمه نانی‌زاد شاعر نام آشنای کشور در دو بخش ویژه در ماه محرم و صفر برگزار می‌شود. بخش اول شامل فراخوان جمع‌آوری اشعار آیینی شاعران از سراسر کشور است و بخش دوم برگزاری شب شعرهای آیینی در 4 فرهنگسرای برگزارکننده این رویداد است.
 
وی اضافه کرد: هفتمین دوره از این سوگواره با توجه به احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و ادب در قبال موضوعات روز کشور، فراخوان عمومی خود را در 4 موضوع اصلی «اربعین و انتظار»، «محرم بی‌سردار»، «مساوات امام حسن(ع)» و «مدافعان سلامت» منتشر کرده و از علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود در این موضوعات دعوت به عمل آورده است. 

امین‌زاده با معرفی هیئت داوران این سوگواره شعر گفت: علی داودی، احمد بابایی و محمود حبیبی کسبی سه شاعر برجسته کشور، به عنوان داوران این رویداد ادبی انتخاب شده و داوری آثار ارسال شده را برعهده خواهند داشت. گفتنی است مهلت ارسال آثار تا 10 مهرماه است.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 با بیان استقبال ویژه مخاطبان از بخش «محرم بی‌سردار» گفت: تاکنون بیش از یکصد شعر آیینی در 4 موضوع اصلی سوگواره به دبیرخانه برآستان اشک رسیده است. استقبال بسیار خوب شاعران از اشعاری در فراق شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در بخش «محرم بی‌سردار»، از جمله نکات قابل توجه آثار ارسالی است. همچنین نو سروده‌های ارزشمندی در بخش «مدافعان سلامت» به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است. 

براساس فراخوان این جشنواره که پیش از این منتشر شده است، مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ می‌باشد.  شاعران و علاقه‌مندان برای شرکت در سوگواره «برآستان اشک» می‌بایست اشعار خود را در قالب کلاسیک و در چهار موضوع اشاره شده به نشانی  put.andisheh@gmail.com ارسال کنند. آثار برگزیده، در 4 مراسم شب شعر که در دهه پایانی ماه صفر در 4 فرهنگسرای اندیشه، شهید قاسم سلیمانی، اشراق و ولا برگزار می‌شود، معرفی شده و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها