شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
«نگاه آفتاب» دعوت دوباره به زیستی اخلاقی و معنوی

مریم موسوی مدیر مسئول مجله «نگاه آفتاب» از انتشار اولین شماره این مجله خبر داد و گفت که این مجله دعوت تازه و دوباره سروش مولاناست به زیستی اخلاقی و معنوی.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، مریم موسوی مدیر مسئول مجله «نگاه آفتاب» با اعلام خبر انتشار نخستین شماره آن گفت: مهرماه سال 1389 موسسه سروش مولانا با دعوت به خوب زیستن، اخلاقی زیستن و معنادارزیستن آغاز به کار کرد و اکنون در آستانه یازدهمین سال فعالیت خود با انتشار مجله نگاه آفتاب گامی دیگر در قالب رسانه‌ای مکتوب بر می‌دارد.

وی عنوان کرد: موسسه سروش مولانا صاحب امتیاز این فصلنامه است، همچنین این مجله توسط شورای سردبیری اداره می‌شود و از نظرات اعضای شورای علمی مؤسسه و مشاوران مهمان در هر شماره بهره می‌گیرد.

موسوی به بخش‌های مختلف مجله اشاره کرد و گفت: نگاه آفتاب کوشیده است در 11 بخش «دیدار»، «حکمت»، «همسایه»، «سنجه»، «هفت اقلیم»، «نقد حال»، «مقالات»، «جستار»، «قفسه»، «چهره» و «روایت» تمامی موضوعات مرتبط با این حوزه را به طیف وسیعی از مخاطبان درگروه‌های مختلف عرضه کند.

وی افزود: چکیده مطالب مجله نگاه آفتاب به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی در پایان مجله و ترجمه کامل کلیه مطالب در وبسایت نگاه آفتاب منتشر خواهد شد. امید آن می‌رود که از این طریق پیوندهای نزدیکی با مولوی‌پژوهان و مراکز دانشگاهی و پژوهشی در سراسر جهان برقرار و این میراث عظیم و غنی فرهنگی، عرفانی و ادبی را به جهانیان معرفی کنیم. «نگاه آفتاب» در مسیر شناخت این اندیشمند و عارف فرزانه علاوه بر بهره بردن از پیام عمیق و معنوی وی و نگاه زیبا و عاشقانه او به هستی، از دریچه نقد نیز او را مورد توجه قرار خواهد داد. ما بر این باوریم که مولانا و تمامی عارفان جهان متعلق به هیچ سرزمینی نیستند و تنها به جان‌هایی تعلق دارند که آنان را درک و پیام‌شان را دریافت می‌کنند. همچنین ما در نگاه آفتاب ضمن بهرهبردن از مقالات پژوهشی به کاربردی سازی آموزه‌های اخلاقی و عرفانی مولانا در زندگی انسان امروز توجه داریم و برآنیم تا پاسخ‌هایی از مولانا برای پرسش‌های زندگی مدرن به منظور کمک به حل بحران‌های بشری بیابیم. نگاه مولانا نگاه آفتاب است و کیست که نگاه مولانا بر حیاتش دوخته شود و از گرمای آن نیرو نگیرد و راه زندگی را در روشنای آن نبیند؟ نگاه آفتاب دعوت تازه و دوباره سروش مولاناست به زیستی اخلاقی و معنوی.

وی در پایان گفت: نگاه آفتاب صمیمانه از همکاری محققان، مولوی‌شناسان، عرفان‌پژوهان، استادان، فرهیختگان، هنرمندان و نویسندگان در این زمینه استقبال می‌کند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها