چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
نگهداری بیش از 1600منبع دیداری و شنیداری با موضوع دفاع مقدس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

مدیرکل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از حفاظت و نگهداری هزار و 629 منبع دیداری و شنیداری مربوط به حوزه دفاع مقدس در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رضا شهرابی با بیان این مطلب به منابع غیر کتابی موجود در این سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 11 هزار آثار در حوزه منابع غیرکتابی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود که از این تعداد هزار و 629 منبع در حوزه منابع دیداری و شنیداری با موضوع دفاع مقدس وجود دارد.
 
وی ادامه داد: منابع دیداری شنیداری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شامل عکس، اسلاید، نوارکاست، فیلم، اعلامیه، تمبر، پوستر، کارت، نقاشی بازتکثیر و غیره می‌شود.
 
مدیرکل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: در حوزه منابع مربوط به موسیقی دفاع مقدس، 34 لوح فشرده و 42 نوار کاست در بازه زمانی مختلف از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا به امروز وجود دارد. به عنوان مثال نوارکاست مداحی صادق آهنگران با عنوان «دیار عاشقان» و «با نوای کاروان» و همچنین مداحی غلامعلی کویتی پور در جمع رزمندگان در بین منابع دیداری و شنیداری نگهداری می‌شود. همچنین در بین آثار دیداری و شنیداری 600 قطعه عکس با موضوع دفاع مقدس به چشم می خورد.
 
وی در پایان یادآورشد: در بین منابع موجود نقشه‌های جغرافیایی با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وجود دارد که می‌توان به نقشه‌هایی از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که برخی از این نقشه‌ها شامل راهنما مناطق جنگی، نقشه سیاحت مناطق جنگی کرمانشاه و دشت آزادگان، راهنمای مناطق جنگی مهران و نقشه منطقه عملیاتی شلمچه و طلائیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها