چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
دومین جایزه ملی غزل یادبود حسین جلال‌پور فراخوان داد

فراخوان دومین جایزه ملی غزل دکتر حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) با محوریت «غزل پیشرو» از سوی دبیرخانه دائمی این رویداد منتشر شد.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: این جایزه ملی به پاس سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر خطه جنوب کشور در عرصه غزل پیشرو ایران، به همت خانواده و دوستان این شاعر فقید در زادگاه او (گناوه) برگزار می‌شود.

حسن فرهادی در خصوص بخش‌های این رویداد توضیح داد: دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور با محوریت «غزل پیشرو» در سه بخش غزل، مجموعه‌غزل چاپ‌شده (کتاب می‌بایست در یکی از سال‌های ۹۸ یا ۹۹ چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقالات و پژوهش‌ها صرفا می‌بایست در خصوص غزل باشد) برگزار می‌شود.

وی درباره نحوه ثبت‌نام شاعران، پژوهشگران و ناشران در این جایزه افزود: متقاضیان برای شرکت در این رویداد باید به سایت دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور به نشانی  www.hjpa.ir مراجعه و آثار و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ارسال کنند.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور مقررات و شرایط حضور در این جایزه را به این شرح اعلام کرد: ۱) حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی ۳۰ سال است. ۲) بخش‌های مجموعه‌غزل منتشرشده و پژوهش شرایط سنی ندارد. ۳) همه داوطلبان در مرحله ثبت‌نام لازم است تصویر کارت ملی خود را در سایت، بارگذاری کنند. ۴) افراد متقاضی در بخش مجموعه غزل می‌بایست جلد و صفحه شناسنامه کتاب را در وبسایت www.hjpa.ir بارگذاری کنند. فایل ارسالی، ترجیحا با فرمت JPEG یا PDF و حجم حداکثر یک مگابیت باشد (افراد متقاضی در این بخش، می‌بایست ۵ نسخه از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند).

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه ۹۹ است، تصریح کرد: آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جایزه ۱ تا ۳۰ آذرماه سال جاری مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد. آثار برگزیده نیز شنبه، یکم دی‌ماه ۹۹ اعلام و آیین پایانی دومین جایزه ملی غزل دکتر حسین‌ جلال‌پور ۱۲ دی‌ماه ۹۹ در بندرگناوه برگزار می‌شود.

فرهادی در خصوص هیئت‌داوران دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور یادآور شد: داوری بخش پژوهش این رویداد برعهده اسماعیل امینی، رضا معتمد، قربان ولیئی است و بخش‌های «مجموعه‌غزل منتشرشده» و «غزل»‌ را حسن صادقی‌پناه، حمیدرضا وطن‌خواه، مجید معارف‌وند، صالح سجادی و طاهره خنیا داوری خواهند کرد.

به گفته وی، دبیرخانه دائمی جایزه ملی حسین جلال‌پور به نشانی: استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲ دایر شده است. متاقضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۰۲۵۶۷۰۰۷۱ تماس برقرار کنند.

یادآوری می‌شود، حسین جلال‌پور زاده سال ۱۳۵۵ در گناوه و از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود که مجموعه‌غزل «کلاغ بعد از باغ» (سروده حسین جلال‌پور) یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به‌شمار می‌رود. جلال‌پور مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز اخذ کرد و سال‌ها به‌ عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشته است.

«تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است. وی روز دهم فروردین سال ۱۳۹۸ طی حادثه تصادف در محور خورموج- بوشهر درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها