چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
«مهاجر سرزمین آفتاب» میهمان امروز بخش کتابخوانی برنامه یه روز تازه

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» آخرین اثر حمید حسام با موضوع زندگی تنها شهید ژاپنی در ایران امروز در برنامه یه روز تازه معرفی و بخش‌هایی از آن خوانده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ برنامه یه روز تازه که از ابتدای هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس در پایگاه شهید لشگری مهرآباد پخش می‌شود هر روز در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و همچنین یاد و گرامیداشت شهدای دفاع‌مقدس یک کتاب را به بینندگان خود معرفی می‌کند و در همین راستا امروز کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، که روایت خاطرات کونیکویامامورا، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران است توسط مژده خنجری مجری برنامه یه روز تازه معرفی و خوانده شد.

این کتاب آخرین اثر حسام و به قول خودش بهترین آنهاست که به روایت خاطرات کونیکویامامورا می‌پردازد. وی تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و فرزند شهیدش جوان نوزده سال‌های بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب که در 248 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده، آمده است؛ همین‌که پا به اتاق گذاشتم، برادرم، هیداکی، با توپ پٌر به سراغم آمد و، درحالی که پدر و مادرم می‌شنیدند، سرم داد زد و با صدای بلند گفت: «تو هیچ می‌فهمی زندگی با یک مسلمان چه سختی‌هایی دارد؟! آن‌ها هر گوشتی نمی‌خورند! شراب نمی‌خورند! اصلاً تو می‌دانی ایران کجای دنیاست که می‌خواهی خاک آبا و اجدادیت را به خاطرش ترک کنی!؟» ... بغض کردم و رفتم توی اتاقم؛ همان‌جا که اتسوکو نشسته بود و با غیظ و غضب نگاهم می‌کرد. ناامیدی و دلتنگی بر سرم آوار شد...

گفتنی است روز گذشته نیز از کتاب مربع‌های قرمز که تاریخ شفاهی رزمنده و جانباز حاج حسین یکتا از دفاع‌مقدس است به همراه متن تفریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب در برنامه یه روز تازه خوانده شد.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود و این هفته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اجرای برنامه از پایگاه شهید لشگری مهرآباد انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها