چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
«سفر به ناکجا» منتشر شد

رمان «سفر به ناکجا» نوشته گبریل زوین با ترجمه مهرناز شیرازی عدل منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این رمان، داستان دختری نوجوان است که بر اثر حادثه‌ای می‌میرد و به جهانی دیگر می‌رود، اما با مرگ، پرونده زندگی او بسته نمی‌شود و در آن جهان دیگر، اتفاقات غریبی انتظار او را می‌کشد؛ از ملاقات با مادربزرگش تا عاشق شدن و برقراری تماس با خانواده‌اش در این دنیا.

گبریل زوین، نویسنده‌ رمان «سفر به ناکجا» تجربه‌هاي زيستي متنوعی داشت و در دل چند فرهنگ، رشد کرد. همین‌ها باعث شد كه خيلي زود احساس كند بايد دست به قلم ببرد و از آنچه زندگي كرده است، بنويسد. بدين ترتيب، اين نویسنده‌ امریکایی كه فرزند پدری روس‌تبار و مادری کره‌ای است، نوشتن را از چهارده سالگی آغاز کرد، اما فقط به نوشتني دِلي و احساسي بسنده نكرد و در سال 2000 از دانشگاه هاروارد در رشته‌ انگلیسی و ادبیات امریکایی فارغ‌التحصیل شد.

اولين محصول آموخته‌ها و تجربه‌هاي او رماني شد به نام «سفر به ناکجا» كه در سال 2005 منتشر شد و ناگهان از نويسنده‌اي آينده‌دار و خوش‌قريحه رونمايي كرد. این کتاب، جوایز بُردِرز اریجینال وُیسِز، برانزنر لافتی، اولمر اونکه و مدال ساکورا برای کتاب دبیرستان را به دست آورد و به بیش از بیست زبان دنیا ترجمه شد. همچنين نامزد دریافت جوایز لینکلن، کوئل و چند جایزه‌ معتبر دیگر شد. علاوه بر آن، مورد استقبال منتقدان ادبی و خوانندگان حرفه‌ای قرار گرفت. چنانکه هفته‌نامه نقد کتاب نشریه‌ نیویورک تایمز درباره آن نوشت: «هر از چند گاهی فرصت آشنایی با چنین کتابی دست می‌دهد که طرح و ایده‌ای بسیار تازه و جذاب دارد و گویی طبقه‌ خاص خودش را خلق می‌کند.»

مجله پابلیشرز ویکلی نیز در مورد این رمان عنوان کرد: «کتابی مسحورکننده. زوین در نخستین رمانی که نوشته از قوانین فیزیک و زیست‌شناسی سرپیچی می‌کند تا با ظرافت بسیار، جهانی خیالی بیافریند.»

«سفر به ناکجا» در ۲۷۲ صفحه با بهای ۴۰ هزار تومان از سوی نشر خزه عرضه شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها