چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
مرمت وصیت‌نامه‌ شهدا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت 9 وصیت نامه دست نویس، 1 دفترچه‌ کنکور و تعدادی نامه شهیدان دفاع مقدس توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی، مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به مرمت میراث به‌جا مانده از شهیدان و نگهداری آن‌ها در کتابخانه ملی ایران گفت: تعداد 8 وصیت‌نامه تک برگ و یک دفترچه 27 صفحه‌ای، مجموع وصیت‌نامه‌های مرمت شده توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.
 
حدادی افزود: همراه با وصیت‌نامه‌ها و اسناد به‌جا مانده از شهدا، نامه و پاکت نامه‌هایی نیز موجود است و از دیگر آثار به‌جا مانده از دفاع مقدس است که در این اداره کل، مرمت و بازسازی شده‌است.
 
وی همچنین یادآور شد: در بین آثار به‌جا مانده از شهدا، دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری نیز وجود دارد که‌ تعدادی از این دفترچه‌ها در گذشته توسط کارشناسان مرمت و بازسازی شدند.
 
حدادی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد هزار و 800 جعبه آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آسیب‌زدایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها