دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت علی‌اکبر عبدالهی را تسلیت گفت

روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با صدور پیام درگذشت علی‌اکبر عبدالهی، نویسنده و شایسته تقدیر جایزه کتاب فصل تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در متن پیام تسلیت روابط عمومی این موسسه آمده‌است: «خبر درگذشت علی‌اکبر عبدالهی، نویسنده و مترجم پرتلاش، ضایعه‌‏ای دردناک برای جامعه فرهنگی و ادبی است که موجب تاثر و تاسف شد.
 
مرحوم علی‌اکبر عبدالهی با چیره‌ دستی و ترجمه آثار شناخته شده و گران‌بهایی همچون «پیرمرد و دریا»، «داستان‏های شکسپیر؛ رویای نیم شب تابستان»، «آنا کارنینا»، «اتللو»، «رومئو و ژولیت» و... موجب شده تا مخاطبان او محدود به قشر و گروه خاصی نشود. او بیش از ۷۰ اثر (چاپ جدید و تجدید چاپ) برای فرهنگ‏دوستان از خود به‌جا گذاشت که می‌تواند راه‌گشای مسیر مترجمان جوان این مرز و بوم باشد.
 
روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با گرامیداشت یاد علی‌اکبر عبدالهی که سابقه شایسته تقدیر شدن در جایزه کتاب فصل را در کارنامه درخشان خود دارد، درگذشت این مترجم توانمند را به جامعه فرهنگی، به‌ویژه بازماندگان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‏‌کند و از درگاه ایزد منان، علو درجات را برای ایشان و صبر جمیل را برای بازماندگان خواهان است»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها