جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
برگزاری سوگواره شعر عاشورایی در تالار وحدت/ اعطای گواهینامه درجه یک هنری به استاد کلامی

سوگواره شعر عاشورایی با عنوان«پلک صبوری» با حضور جمعی ازشاعران آئینی به همت بنیاد رودکی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سوگواره شعر "پلک صبوری"  در راستای گرامی‌داشت حماسه آفرینی‌های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)  و در آستانه روز شعر و ادب فارسی برگزار شد و جمعی از شاعران آیینی برجسته کشور در این سوگواره که با حضور عموم مردم برگزار شد به عرض ارادت به ساحت بزرگ بانوی حماسه و ایثار پرداختند.

 در این برنامه  گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر مجلسی از سوی سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی ، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری و سیدمحمد طباطبایی، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان به استاد کلامی زنجانی اهدا شد.

اجرای سوگواره شعر «پلک صبوری»‌ برعهده سیدجواد شرافت بود، ‌او در ابتدای برنامه از مهدی جهاندار شاعر اهل اصفهان دعوت کرد شعری برای حاضران بخواند.
در ادامه محمد حسین پویانفر از مداحان کشورمان به مدیحه سرایی پرداخت که مورد اقبال حاضران قرار گرفت. 

سیدجواد شرافت در بخش بعدی برنامه از محمد خادم شاعر دیگر اصفهانی دعوت کرد شعر عاشورایی خود را بخواند وپس از او محمد غفاری دیگر شاعری بود که شعری در وصف حضرت زینب(س) خواند. 
هادی جانفدا در ادامه شعری برای علمدار کربلا و پس از او پویا محمودی فرزند سهیل محمودی شعری از مرحوم علامه همایی را برای حاضران خواند.

محسن ناصحی شاعر دیگری بود که به دعوت شرافت پشت تریبون حاضر شد و پس از آن سیدحمیدرضا برقعی دیگر شاعری بود که پس از «ناصحی» تالار وحدت را همراه ابیات خود کرد.

در پایان این مراسم استاد کلامی زنجانی شعرخوانی داشت، او شعری به زبان ترکی خواند و از حاضران درخواست کرد «ما ملت امام حسینیم» را با او همراه شوند. 
این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و حاضران با فاصله اجتماعی رعایت شده در سالن تالار وحدت حضور داشتند.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها