جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
نویسنده فارست گامپ درگذشت/رمان گروم الهام از داستان‌های پدر

وینستون گروم نویسنده، مورخ و استاد دانشگاه آلاباما در سن هفتادوهفت سالگی درگذشت. رمان مشهور فارست گامپ از آثار داستانی اوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از توسکالوکانیوز، وینستون گروم نویسنده، مورخ و استاد دانشگاه آلاباما در سن هفتادوهفت سالگی درگذشت. گروه نویسندهٔ رمان و کتاب‌های مستند بسیاری است ولی بیشتر با رمان مشهور فارست گامپ شناخته می‌شود که فیلمی موفق از آن به کارگردانی رابرت زمکیس در سال ۱۹۹۴ ساخته شد که به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و شش جایزه اسکار گرفت. او همچنین در موضوعات متنوعی از جمله جنگ داخلی آمریکا و جنگ جهانی اول آثاری غیرداستانی دارد.
 
گروم صاحب رمان‌های دیگری مثل «بهتر از این زمان»، «وقتی تابستان‌ها می‌میرند» و بسیاری کتاب‌های مستند دیگری مثل تاریخچه جنگ در کشور آمریکا بود. «دان نوبل» استاد بازنشسته دانشگاه آلاباما و دوست چهل ساله گروم می‌گوید ارزش‌ کارهای گروم بیشتر از فیلم‌هایی است که از روی آثارش ساخته شدند. تاثیر و عمق رمان فارست گامپ بسیار بیشتر از فیلمی است که با الهام از آن ساخته شد.
 

داستان فارست گامپ داستان چندین دهه از زندگی مردی کند ذهن اما مهربان از آلاباما را روایت می‌کند که شاهد چندین رویداد تاریخی مشخص در ایالات متحده در قرن بیستم است و ناخواسته بر آنها تاثیر می‌گذارد. این شایان ذکر است که این فیلم تفاوت‌های اساسی با رمان دارد.
 
نوبل می‌گوید داستان نوشته شده توسط گروم در حقیقت الهام گرفته از داستان‌های واقعی بود که پدرش برای او تعریف می‌کرد. در همسایگی خانه پدری گروم پسری کندذهن زندگی می‌کرد که قادر به انجام رفتارهای غیرعادی بود که در حقیقت شخصیت اصلی فارست گامپ از همین داستان‌های پدر گروم شکل گرفت.
 
فارست گامپ در تاریخ ۶ ژوئیه ۱۹۹۴ در ایالات متحده اکران شد و نظرات مطلوبی را برای کارگردانی رابرت زمکیس، بازی‌های گری سینایس و تام هنکس، جلوه‌های بصری، موسیقی و فیلمنامه دریافت کرد. این فیلم در گیشه با موفقیت چشمگیری روبرو شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها