جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
جزئیات هفتاد ساعت برنامه نمایشگاه دیجیتال کتاب فرانکفورت

به گفته مسئولان نمایشگاه رویداد امسال شامل هفتاد ساعت برنامه، کنفرانس، کارگاه‌، سخنرانی و فرصت‌های بازاریابی است که همگی به صورت آنلاین برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۳ تا ۲۷ مهر) تنها به صورت دیجیتال برگزار می‌شود و قرار است پلتفرم طراحی شده مسئولان آلمان تا تابستان سال آینده پل ارتباطی بین ناشران کشورهای مختلف باشد. به گفته مسئولان نمایشگاه رویداد امسال شامل هفتاد ساعت برنامه، کنفرانس، کارگاه‌، سخنرانی و فرصت‌های بازاریابی است که همگی به صورت آنلاین برگزار خواهند شد.
 
طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه‌های مجازی نمایشگاه امسال در پنج حوزه برگزار خواهد شد که شامل مجموعه کنفرانس‌ها با عنوان کنفرانس فرانکفورت، جلسات گفتگو با متخصصان حوزه نشر، مجموعه چشم‌انداز بازار کتاب با حضور کشورهای مختلف، جلسات بازاریابی و برنامه هوف (Hof) است که درباره رویدادهای آنلاین است.
 
استفانی وان‌بوسی مدیر برنامه ها و رویدادهای آنلاین نمایشگاه گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده در طول ماه‌های گذشته تنظیم شده و قرار است همگی در چهار روز نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شود. امسال به خاطر ویروس کرونا کل صنعت چاپ با چالش جدی روبرو بوده است و امیدواریم نسخه دیجیتال فرانکفورت نیز مانند نسخه‌های فیزیکی خود بتواند دوباره ناشران کشورهای مختلف را با یکدیگر پیوند دهد.
 
این مدیر نمایشگاه فرانکفورت افزود: به خاطر جلوگیری از اوج ترافیک برنامه‌ها در چهار روز نمایشگاه بعضی از برنامه‌ها از اواخر ماه جاری شروع خواهند شد و بعضی از جلسات نیز احتمالاً به ماه‌های بعد از چهار روز نمایشگاه کشیده خواهد شد. لازم به ذکر است حضور در تمام جلسات و کنفرانس‌ها رایگان است و تنها باید ناشران در پورتال تعیین شده (https://services.book-fair.com/login) ثبت‌نام کنند.

 
مسئولان نمایشگاه فرانکفورت جزئیات برنامه‌ها را طبق زیر اعلام کرده‌اند:
 
12 تا 15 اکتبر یعنی یک روز قبل تا یک روز بعد از تاریخ رسمی نمایشگاه، مجموعه برنامه‌های کنفرانس فرانکفورت برگزار خواهد شد که شامل یک سری سخنرانی‌ها است که هر روز به یک موضوع اختصاص داده شده است. روز اول به ناشران آکادمیک و دانشگاهی تعیین شده است و روز بعد به حقوق مولفین و قراردادها اختصاص داده شده است. در روز بعد از آن برنامه‌های مربوط به چشم‌انداز صنعت چاپ و نشر است و در نهایت روز آخر برای بررسی وضعیت کتاب‌های صوتی تعیین شده است.
 
علاوه بر کنفرانس فرانکفورت یک سری برنامه‌های جانبی با عنوان جلسات B2B به سخنرانی متخصصان صنعت نشر و چاپ کتاب و جلسات کارگاهی با حضور کارشناسان بازاریابی، کتاب‌های هنری و حوزه کودک اختصاص داده شده است. در این بخش 36 برنامه آنلاین تدارک دیده شده است.
 
بخش دیگر نمایشگاه دیجیتال امسال با عنوان چشم‌‌انداز بازار کتاب معرفی شده است که قرار است پنجم اکتبر کار خود را آغاز کند. این برنامه‌ها تا 16 اکتبر ادامه خواهد داشت. در این جلسات کارشناسان حوزه بازاریابی اطلاعات جدیدی در این حوزه ارائه خواهند کرد. در این جلسات که با همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان برگزار خواهد شد، به طور خاص در حوزه بازار کتاب‌های اسپانیایی زبان و کشورهای آمریکا لاتین نیز صحبت خواهد شد.
 
در نمایشگاه بخشی با عنوان بازاریابی از 12 تا 17 اکتبر برای حدود 30 تا 50 شرکت‌کننده فرصتی فراهم کرده است تا آخرین اطلاعات خود را درباره این صنعت ارائه کنند. در این حوزه امکانی برای کارشناسان بازاریابی فراهم شده است تا آخرین اطلاعات موجود را با همکاران خود به اشتراک گذارند.
 
پنجمین حوزه برنامه‌های نمایشگاه امسال با عنوان هتل‌ فرانکفورت (Hof) یک فضای غیررسمی و حاشیه‌ای شامل جلسات یک ساعته بازاریابی و موسیقی زنده، گفتگو و ارتباط شرکت‌کنندگان است.
 
جلسات و نشست‌هایی نیز با حضور  مسئولان نمایشگاه تعیین شده است که از جمله آنها می‌توان به نشست تخصصی چالش برگزاری نمایشگاه فرانکفورت به صورت مجازی با عنوان «فرانکفورت پخش زنده» با حضور یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانفکورت اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها