چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
پاسداشت روز ملی شعر و ادب پارسی با یادی از شهریار

فرهنگسرای اندیشه در روز شعر و ادب پارسی ویژه برنامه‌ای را برای پاسداشت یاد و خاطره استاد شهریار تدارک دیده است. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 و فرهنگسرای اندیشه، روز بيست و هفتم شهريورماه، سالروز درگذشت شهريار، شاعر ايراني است که روز ملي شعر و ادب پارسی ناميده شده است.

زبان و ادبيات فارسي به عنوان دومين زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ايراني، با هزاران آثار گران سنگ در زمينه‌هاي مختلف ادبي، عرفاني، فلسفي، كلامي، تاريخي، هنري و مذهبي همواره مورد توجه و اعتقاد ايرانيان و مردمان سرزمين‌هاي دور و نزديك بوده است. شهریار، شاعر ماندگار کشور ماست که از جمله بهترین آثار او می‌توان به شعر ماندگار «علی ای همای رحمت» اشاره کرد. 

همزمان با روز ادب و شعر پارسی، فرهنگسرای اندیشه ویژه برنامه متفاوتی را تدارک دیده است. در این ویژه برنامه که با حضور اکبر اکبری و هنرجویانش در فضای باز مجاور فرهنگسرای اندیشه (بوستان شهید نیاکی) برگزار می‌شود، کارگاه حضوری نقاشی با موضوع استاد محمدحسین بهجت ملقب به شهریار برپا می‌شود. 

براساس این گزارش، این مراسم روز پنج‌شنبه 27 شهریورماه از ساعت 10 صبح با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی،نرسیده به پل سیدخندان،بوستان شهید منفرد نیاکی(پارک اندیشه) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها