دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۰
«جستجوي هويت فراموش شده» در كتابفروشي‌هاي تهران

منصوره اشرافي پژوهشگر حوزه ادبيات از انتشار كتاب جديدش با نام «در جستجوي هويت فراموش شده» توسط انتشارات ماكان خبر داد که هم‌اکنون مراحل نشر را سپری می‌کند./

اين پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ایبنا) اظهارداشت: اين كتاب جستاري در ادبيات ايران و در دو بخش نوشته شده. بخش اول به مقوله هنر و زن در هنر معاصر مي‌پردازد. كل هنر به مثابه هويت، زن به عنوان سوژه در هنر، جستجوي عشق در ادبيات فارسي و نقش متفاوت زن در روايت‌هاي ادبي بر،خي از موضوعاتي است كه اين كتاب در بخش اول به آن پرداخته است.

وي افزود: در بخش دوم به شعر فروغ پرداخته‌، و شعرهاي اين شاعر از ديدگاه‌هاي متفاوت بررسی شده ؛ از جمله به تحلیل مولفه‌های شعر فروغ و  اهميت او در ادبیات ما توجه شده است.

این شاعر ادامه داد: تبیین سير تحول فكري فروغ كه با بررسي نامه‌هايش آغاز و سپس با شعرهايش تكميل شد، و بررسی نگاه كلي او به مقوله‌هایی چون عشق، هنر و زندگی، از دیگر موضوعاتی است که در اين بخش از کتاب گنجانده شده است.

اشرافي در پایان گفت: تاریخ ادبیات نوشتاری زنان را شرایط خاص زندگی آن‌ها از قبیل شرایط مادی، روانشناختی و اعتقادی شکل می‌دهد. این شرایط و عوامل، نقش بسیار تعیین‌کننده و مهمی در روند شکل‌گیری و تکامل این شاخه از ادبیات داشته است. 

«خ‍ورش‍ی‍د م‍ن‌ کجاست» (مجموعه شعر - انتشارات ماکان - 84)، «این تاج خار» (مجموعه شعر - انتشارات مینا - 85) و «معشوق بی‌صدا» رویکردی جامعه‌شناختی به «عاشقانه‌های احمد شاملو» (انتشارات مینا - 85)  پیش از این توسط اشرافی به چاپ رسیده‌اند. 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها