چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
نشست روز شعر و ادب فارسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهریار، نشست مجازی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار را با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از استادان و مسئولان فرهنگی کشور برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دراین مراسم که پنجشنبه 27 شهریورماه از ساعت 10:00 تا 13:00 برگزار خواهد شد، سیدعباس صالحی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری قهی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق رئیس هیئت مدیره انجمن، محمود شالویی، جلال الدین‌کزازی، اصغر دادبه، حسن انوری، جواد نوروزی و عبادالله فتح الهی سخنرانی خواهند کرد.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران سنگ در زمینه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین های دور و نزدیک بوده است. با وجود حوادث و رویدادهای پرتب‌وتاب و گاه ناخوشایند، باز هم این زبان شیرین و دلنشین در دورترین نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد. از این رو روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی (۱۲۸۵ تا ۱۳۶۷)، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه «اسکای روم انجمن» به نشانی:
https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher

با فشردن گزینه «میهمان» در این نشست مجازی شرکت کنند. 

همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:  
https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها