چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی «اشراق شمس» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، فاطمیه کرباسی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سومین دوره جشنواره داستان‌نویسی رضوی را به زبان ترکی «اشراق شمس» برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی از رهگذر داستان نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) است.

وی ضمن اشاره به بخشهای مختلف جشنواره گفت: این جشنواره در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌‌شود.

کرباسی ادامه داد: موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت (با حضور مجازی در حرم مطهر)، امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان، امام رضا (ع) و فریضه نماز و در بخش ویژه شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره‌گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا (کرونا) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: علاقمندان می‌توانند در سه گروه سنی زیر 18 سال، 18 تا 35 سال و بالای 35 سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 20 مهر ماه است، گفت: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا تمامی مراحل برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها