چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
کاش دلقک «شاه لیر» می‌شدم

علیرضا خمسه بازیگر و مدرس سینما، تئاتر و تلویزیون، نقش کتاب را در امر آموزش بازیگری در سینما و تئاتر بسیار تعیین‌کننده می‌داند. وی همچنین از علاقه بسیار خود به بازی در نقش «دلقک» نمایشنامه «شاه لیر» شکسپیر سخن گفت._

خمسه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: با توجه به اینکه کار دوم من آموزش محسوب می‌شود و من خود را یک معلم می‌دانم، پیوسته با کتاب و کتابخوانی در ارتباطم.

بازیگر فیلم‌های طنز سینمای ایران درباره کیفیت و میزان حضور کتاب در فضای سینمایی کشور گفت: نقش کتاب را بین اهالی سینما و تئاتر ایران باید به شکل فردی بررسی کرد و قضاوت کلی در این‌باره نتیجه‌بخش نیست.

وی با بیان این‌که کتابخوانی در جامعه ما هنوز چندان تبدیل به یک عادت نشده است، افزود: جزواتی را که در کلاس‌های بازیگری به شاگردانم آموزش می‌دهم، خود نوشته‌ام؛ ولی به دلیل شرایط موجود درصدد انتشار آن‌ها نیستم.

بازیگر فیلم «قاعده‌بازی» به اقتباس‌های سینمایی و کیفیت آن‌ها در سینمای کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سینمای کشور به حوزه اقتباس توجه بسیار کمی شده و سینمای ما در این عرصه چندان موفق عمل نکرده است.

وی در پایان از نقش مورد علاقه خود برای بازیگری در یک اقتباس سینمایی گفت: همیشه دوست داشتم نقش دلقک را در نمایشنامه «شاه لیر» اثر شکسپیر بازی کنم که تاکنون میسر نشده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط