دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
از «الاویاتان» و «خیرنبینی» رونمایی شد

مراسم رونمایی از دو نمایشنامه «الاویاتان» و «خیرنبینی» با حضور محمد میرعلی‌اکبری و فرهاد نقدعلی نویسنده این دو اثر در موسسه هنر گستر حیایی برگزار شد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی نشر نیو، مراسم رونمایی از دو نمایشنامه «الاویاتان» و «خیرنبینی» در موسسه هنر گستر حیایی با حضور محمد میرعلی‌اکبری نویسنده‌ نمایشنامه «الاویاتان»، فرهاد نقدعلی نویسنده «خیر نبینی...! و دو تک گویی دیگر»، مینا مکی مدیر مسئول این نشر و بابک پرهام به عنوان دبیر نشر نیو در حضور جمعی از اساتید و نمایشنامه‌نویسان برجسته و هنرجویان تئاتر برگزار شد.  
 
این مراسم با اجرای بخشی از نمایشنامه «الاویاتان» توسط فرشید حاجیان، کسری کاریان و پوریا شهریاری آغاز شد؛ در ادامه محمد میرعلی اکبری اولین نمایشنامه‌ چاپ شده‌ی خود را با عنوان «الاویاتان» معرفی کرد. او در این مراسم از معرفی چندین نمایشنامه‌ دیگر خود در قالب کتاب برای دسترسی همگانی به آن‌ها خبر داد.

نمایشنامه‌ «الاویاتان» اولین نمایشنامه‌ فارسی نشر نیو از مجموعه «نمایشنامه‌های فارسی برای اجرا» است که در حال حاضر در دسترس همگان قرار گرفته است و نشر نیو قصد دارد در هر ماه سری هشت عددی از نمایشنامه‌های فارسی را منتشر کند. این در حالی است که نمایشنامه‌های خارجی بر فضای جامعه‌ تئاتر ایران حاکم است و به گفته‌ محمودرضا رحیمی، یکی از مهمانان این جشن رونمایی، زنگ تاخیری است که تازه به صدا در آمده است.

در بخش اول این مراسم و پس از معرفی کتاب «الاویاتان» بهزاد صدیقی روزنامه‌نگار، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و منتقد تئاتر در رابطه با نمایشنامه «الاویاتان» توضیحاتی را ارائه داد.
 
در بخش دوم نیز نمایشنامه «خیر نبینی... و دو تک گویی دیگر» توسط متین شهبازی اجرا شد و پس از معرفی این کتاب توسط فرهاد نقدعلی نویسنده نمایشنامه «خیر نبینی... و دو تک گویی دیگر»، محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر در رابطه با این نمایشنامه در حضور فرهاد نقدعلی، مطالبی را بیان کرد.
 
 در بخش پایانی مراسم امضای نمایشنامه‌ها توسط محمد میرعلی‌اکبری و فرهاد نقدعلی برگزار شد.
 
مراسم رونمایی از سری اول نمایشنامه‌های نشر نیو به مدت سه هفته هر شنبه در موسسه هنر گستر حیایی برگزار خواهد شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها