شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۹
«از اين ستاره تا آن ستاره» با سلمان هراتي

«از اين ستاره تا آن ستاره» عنوان مجموعه شعر مرحوم سلمان هراتي براي كودكان است كه به تازگی توسط انتشارات سوره منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) ،به نقل از انتشارات سوره مهر، اين كتاب توليد دفتر كودك و نوجوان مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري است كه 22 عنوان شعر را شامل مي‌شود.
 
«از اين ستاره تا آن ستاره»، «امتحان نهايي»، «سروده كوچك»، «صبح»، «حجله سرخ»، «جای احمد»، «قصه بازگشت پدر»، «از كوچه ما» و... عنوان برخي از سروده‌هاي اين مجموعه است. 

كار تصويرگري كتاب برعهده حميدرضا اكرم و طراح گرافيك آن، احمد ياري بوده . اشعار كتاب نيز بيشتر در مورد دفاع مقدس و ارتباط اين حوزه با زندگي حاضر كودكان است. 

مجموعه اشعار «از اين ستاره تا آن ستاره» در 66 صفحه قطع خشتي و در تيراژ 5 هزار نسخه، با قيمت 20 هزار ریال منتشر شده است. 

هراتی در سال ۱۳۳۸ در روستای مرزدشت تنکابن مازندران در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. او درس‌های ابتدایی تا پایان دوران متوسطه را در زادگاهش خواند. سپس در دانشسرای راهنمایی تحصیلی پذیرفته و پس از دو سال در رشته هنر، فوق دیپلم گرفت. وی پس از پایان تحصیلات در یکی از مدارس روستاهای دورافتاده لنگرود مشغول تدریس شد.

تخلص او در اشعارش «آذرباد» بود و سبک سرایش شعرهایش گاه، به اسلوب شعرهای سهراب سپهری پهلو می‌زد. او در آبان ۱۳۶۵ هنگام عزیمت به لنگرود در یک سانحه رانندگی، درگذشت.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها