دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
هدف ما در پویش «سفیر حسین (ع)» معرفی کتاب‌های عاشورایی بود

مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: هدف ما در پویش «سفیر حسین (ع)» معرفی کتاب‌های عاشورایی بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آنا نوشت: هم‌زمان با آغاز ماه محرم الحرام، پویش «سفیر حسین (ع)» آغاز به کار کرد، در این پویش ۱۱ کتاب از برجسته‌ترین آثار مرتبط با ماه محرم، قیام حسینی و عاشورایی معرفی و ترویج شد.

این یازده کتاب از برجسته‌ترین آثار مرتبط با قیام حسینی و عاشورایی انتخاب شده‌اند که به شرح زیر هستند: «اهل‌بیتی‌ها» «آفتاب در حجاب»، «آوای درد»، «بچه‌های فرات»، «پس از بیست سال»، «چابکسوار»، «در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است»،  «دو امام مجاهد»، «سلیمانی عزیز»، «ماه به روایت آه»، «سِفر خروج».

علی محمد اسماعیلی، مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره پویش «سفیر حسین(ع)» گفت: پویش «سفیر حسین (ع)» پویش متفاوتی نسبت به پویش‌های مرسوم که معمولاً با محوریت مسابقه برگزار می‌شوند بود. این پویش فقط به معرفی کتاب‌های برگزیده درباره امام حسین (ع) با هدف ترویج این کتاب‌ها می‌پردازد.

وی با بیان اینکه فقط فراخوان دادیم و زیرساخت لازم را برای معرفی و نمایشگاه کوچکی برای عرضه کتاب فراهم کردیم؛ اظهار کرد: در ایام ماه‌های محرم و صفر برنامه‌ریزی شد که این کتاب‌ها در هیئات مذهبی در استان‌ها و شهرهای مختلف معرفی و توزیع شود. این معرفی در قالب‌های مختلف عرضه پوستر و کلیپ تا معرفی توسط مداحان و سخنرانان مختلف بود. از طرفی تأمین کتاب و پشتیبانی و تهیه کتاب و تولید محتوایی و رسانه‌ای برای هیئات نیز انجام گرفت.
مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه‌ها و ارائه کتاب به عزاداران در هیئات مذهبی و مساجد مشکل به وجود آمد چون به خاطر کرونا شرایط هیئت‌ها عوض شد خیلی از این کارهای حاشیه‌ای و جنبی تعطیل و تحت‌الشعاع قرار گرفت. ولی تجربیات این دوره می‌تواند برای سال‌های بعد و برنامه‌های بعدی در این قالب مفید باشد و می‌توانیم بهتر عمل کنیم

اسماعیلی درباره آمار فروش کتاب‌های عضو پویش «سفیر حسین (ع)» تصریح کرد: هنوز آمار دقیق آماری درباره میزان فروش پویش در دسترس وجود ندارند چون پویش هنوز ادامه دارد اما شرایط کرونا و نحوه برگزاری هیئت‌ها باعث شد که استقبال کمتر شود. اما یکی از اهداف ما معرفی این کتاب‌ها بود که تا حدود زیادی انجام شد و اگر افرادی از طریق  هیئت‌ها و مساجد هم کتاب را تهیه نکند این کتاب‌ها در کتاب‌فروشی‌ها و از طریق خرید اینترنتی در دسترس قرار دارد و می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب کتاب هم تلاش کردیم بسیاری از ملاحظات مثل عمومی بودن و حجم مناسب داشتن برای مخاطب عام را نیز لحاظ کنیم و با دقت برای رده‌های سنی مختلف و مخاطبان مختلف انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها